Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Kanske är en lite dum fråga, men fjäderbensstaget (orginal) går att röra fram och tillbaka, d.v.s. det sitter lite löst, på min xc70 -06. dock sitter alla muttrar och gengor fast ordenkligt. Är det så att den ska ha lite frispel och bara ta i vid ordenkliga kurvtagningar?

Vh Silver
Användarvisningsbild
av MartinS
Silver.Swe. skrev:Kanske är en lite dum fråga, men fjäderbensstaget (orginal) går att röra fram och tillbaka, d.v.s. det sitter lite löst, på min xc70 -06. dock sitter alla muttrar och gengor fast ordenkligt. Är det så att den ska ha lite frispel och bara ta i vid ordenkliga kurvtagningar?

Vh Silver
Det är inget fjäderbensstag i den bemärkelsen utan ett stag för att hålla motorn på plats, och ja, det skall kunna röra sig.

/Martin
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
MartinS skrev:
Silver.Swe. skrev:Kanske är en lite dum fråga, men fjäderbensstaget (orginal) går att röra fram och tillbaka, d.v.s. det sitter lite löst, på min xc70 -06. dock sitter alla muttrar och gengor fast ordenkligt. Är det så att den ska ha lite frispel och bara ta i vid ordenkliga kurvtagningar?

Vh Silver
Det är inget fjäderbensstag i den bemärkelsen utan ett stag för att hålla motorn på plats, och ja, det skall kunna röra sig.

/Martin

okey, tack för svar!

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]