Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av richy90
Tjenare alla volvo älskare

Det är nämligen så att jag har problem med helljuset på bilen. Har kollat relän och säkringar inget händer.
Ljusomkopplaren lyser och skiftar mellan ljusen men ljuset funkar bara på nollan.På dom andra lägena lyser det bara jävligt svagt.
Det är även så att den blåa lampan lyser inte när jag försöker få på helljuset så har varit lite inne på om det kan vara blinkers/helljus spaken? Tacksam för snabba svar nu när mörkret ligger tätt i dom värmländska skogarna
av jeg46
Hörs som det är dålig jord kolla huvudbelysningsrelät 87 anslutning nr 2 du kan dra en provisorisk jordledning dit o se om det är det felet. Har du Haynes bok schemat är därifrån Lyckas inte bifoga det här men skicka din mejl adress får du el schemat den vägen :)
av svda
Under panelen vid vänster knä ungefär sitter CEM. Det är ofta problem med reläerna i denna, men det brukar mest påverka halvljuset/positionsljus/skyltbelysning. Kan var värt att Googla och kolla på i alla fall.
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]