Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Det var tillval.
Användarvisningsbild
av SvenB
Förvånande att det inte är ECC i den eftersom det är en Classic. Jag trodde 940 CLASSIC var utrustade med ECC och Läderklädsel.
Användarvisningsbild
av Camel
Det är en fin bil på bilderna. Man kan ju nästan känna nybilsdoften från bildskärmen. :wink:

Om bilen är så fin vid närmare granskning som den ser ut på bilderna så kan den kanske hitta en köpare som gillar original. Denna bil borde ju gå att få i nästan nyskick med lite arbete. Sedan parkeras i garage och rastas lite då och då endast vid fint väder. Och bilen kan kanske bli en raritet med tiden, låt oss säga om ytterligare 15-20 år. I det perspektivet kan den kanske hitta köpare för det begärda priset. Men annars vill nog ingen betala så mycket för en bil som ska användas som bruksbil.
av skrothögen
Det fanns en 944 tidigare på blocket som en firma sålde som hade gått under 1500 mil, där va utropspriset 150 000, antagligen den mest bevarade 940in som sålts till privat bruk.
Ska kolla om ja hittar den, vet inte om den blev såld och till vilket pris.

Edit: Den hade gått 1346mil alltså inte ens 1500mil.
Hittar inget information förutom den gamla blocket-länken som tydligen va från 2010 :P

w.w.w.blocket.se/sodermanland/Volvo_940__SOLD__1346_mil_i_NYSKICK_28370284.htm?ca=5&w=3
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]