Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxen47
Funderar på om det är fler som har läckage när man fyller på spolarvätskan.Märkte redan i våras när jag fyllde på för första gången,att när jag fyllde på upp till locket så sjönk det ner lite och då fyllde jag på mer,men då rann det ut på golvet under bilen.Ringde och pratade med en verkare och han sa att det var vid skarven mellan rör och behållare.Är ju svårt att veta hur mycket man skall fylla på när man inte kan fylla fullt.
Har inte kollat hur det ser ut där nere.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Taxen47 skrev:Funderar på om det är fler som har läckage när man fyller på spolarvätskan.Märkte redan i våras när jag fyllde på för första gången,att när jag fyllde på upp till locket så sjönk det ner lite och då fyllde jag på mer,men då rann det ut på golvet under bilen.Ringde och pratade med en verkare och han sa att det var vid skarven mellan rör och behållare.Är ju svårt att veta hur mycket man skall fylla på när man inte kan fylla fullt.
Har inte kollat hur det ser ut där nere.
Min läcker också.
av kinamicke
Verkar alltså vara ytterligare ett standardfel...
Min läker också och jag brukar fylla med ca 3 liter när det varnar för låg nivå! :(
av Tottoman
Samma här, trodde att det var en avrinning i toppen på tanken, men då är det alltså ett fel...
av trojlee
jag har för mig att röret går att "slita upp" och tätas av en o-ring. Borde ju gå att byta, på min läcker det inte
/
M
av trojlee
kollade, jo det sitter en o-ring som tätar....billigt att byta! Annars kan det bara vara pumpen, som också sitter med o-ring men det är mindre troligt så köp en ny o-ring så kan ni toppfylla...
/
M
Användarvisningsbild
av helgonet1
trojlee skrev:kollade, jo det sitter en o-ring som tätar....billigt att byta! Annars kan det bara vara pumpen, som också sitter med o-ring men det är mindre troligt så köp en ny o-ring så kan ni toppfylla...
/
M
Hur kommer man åt spolarbehållaren för att kunna byta o-ringen?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Har inte kollat,men förmodar att den sitter innanför innerskärmen i framkant.
Syns ju inget i motorrummet.

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]