Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

börne skrev:
helgonet1 skrev:"börne" du har rätt angående din då det tydligen är så på den årsmodellen :D
Ja då är det beroende av årsmodell, vet ej när detta ändrades.

Taskigt för TS för då hade det varit lätt att öppna, har ni inte knapp inne i bilen heller?
Jo jag har det men så vitt jag läst mig till det så låser den upp luckan, inte öppnar den då, i princip samma funktion som när man använder sig av fjärren. Alltså så här står det i min instruktionsbok " Tryck på ljusreglagepanelens knapp(1) för upplåsning av bagageluckan". Det innebär om jag förstått det rätt att - om man sitter i bilen och bilen/luckan är låst då fungerar knappen. Det tycker jag verkar befängt, varför skulle man sitta i en låst bil? Sitter man i bilen och den är upplåst så händer inget när man trycker på dito knapp. Ganska logiskt egentligen då bilen samt bagageluckan är upplåsta :roll:
börne skrev:Ok... min knapp inne i bilen "öppnar" den, då har dom ändrat detta vid nån årsmodell.
Yes så är det :-)-)
idag gick jag tillväga på det gammeldagsa sättet - jag åkte helt enkelt förbi volvo verkstan här i stan. Han öppnade luckan åt mig. Plastmembranet eller vad man ska kalla det (som är trasigt) på min bil triggar en pytteliten vit knapp inne i luckan som öppnar den. Den sitter i hela "rampen" med lysen o allt o behöver bytas. Ang fjärren så sa han att den låser bara upp luckan, den öppnar den inte rent fysiskt.

Letar o letar men jag hittar inte reservdelen?? Vad kan den heta?
towncar1977 skrev:idag gick jag tillväga på det gammeldagsa sättet - jag åkte helt enkelt förbi volvo verkstan här i stan. Han öppnade luckan åt mig. Plastmembranet eller vad man ska kalla det (som är trasigt) på min bil triggar en pytteliten vit knapp inne i luckan som öppnar den. Den sitter i hela "rampen" med lysen o allt o behöver bytas. Ang fjärren så sa han att den låser bara upp luckan, den öppnar den inte rent fysiskt.

Letar o letar men jag hittar inte reservdelen?? Vad kan den heta?
Ja det har jag ju sagt hela tiden :mrgreen: :-)-) (S)
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]