Moderator: Moderatorer

xerent skrev:gotlandsbästa, det går över, tro mig... :D
Det brukar göra de :D Men det var så vackert väder imorse. Första gången jag drar på avfettning på en frostad bil. :mrgreen:
av Joel93
Gotlandsbästa skrev:
Joel93 skrev:Monterat 4st LED extraljus

Bild
Posta gärna en bild på dem när dom jobbar :D
Lyser mer än vad det syns på bilden, då kameran inte fångar allt ljus :) Det kommer även en film när jag fått min Dashcam :)
Helljus, Bi-xenon 70w 5000k
Bild

4x 45w LED extraljus + Bi-xenon
Bild
Användarvisningsbild
av JennyB
Jag handlade positionsljus till V70n igår, och idag har jag läst lite i instruktionsboken gällande byte av lampa. Jag öppnade luckan i bagageutrymmet för att undersöka hur det såg ut därinne, men sen vågade jag inte rota runt mer. Det var en massa läskiga säkringar och saker där, vilket gjorde mig osäker.

Sova på saken, kanske kolla youtube för att se om det finns nån som har gjort instruktionsvideo.

Tänk nu om jag har köpt fel lampa och alltihop exploderar.
JennyB skrev:Jag handlade positionsljus till V70n igår, och idag har jag läst lite i instruktionsboken gällande byte av lampa. Jag öppnade luckan i bagageutrymmet för att undersöka hur det såg ut därinne, men sen vågade jag inte rota runt mer. Det var en massa läskiga säkringar och saker där, vilket gjorde mig osäker.

Sova på saken, kanske kolla youtube för att se om det finns nån som har gjort instruktionsvideo.

Tänk nu om jag har köpt fel lampa och alltihop exploderar.
Du klarar det. Följ instruktionsboken steg för steg i lugnt tempo bara. Det är inget som är farligt där men ha tändningen av på bilen så att lampan inte lyser när du tar ur den, den blir ju som bekant varm när den lyser. När du tagit bort den trasiga lampan kan du jämföra vad som står på den och på den nya du köpt, på den står det typ 12v 5w eller liknande.

Efteråt kan du sträcka på dig, det är dessutom bra att kunna byta dessa saker själv. :-)-)
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 1912

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000