Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nej nej det står Extreme Lyx-Cabb inport i annonstexten :wink:
av Lövet
Ser ingen konstigt alls med varken bil eller pris. Vet du ens vad den kostade ny?
Spoiler »
Lövet skrev:Ser ingen konstigt alls med varken bil eller pris. Vet du ens vad den kostade ny?
Spoiler »

Hmm, priset kanske är som det ska (I)
Finare Tyska bilar kostar ungefär samma. Hade som sagt ingen aning om nypriset. :oops:
av llesrof
Lövet skrev:Ser ingen konstigt alls med varken bil eller pris. Vet du ens vad den kostade ny?
Spoiler »
...men dom reades ut för 495000:-
av Lövet
När och var?
av NilsO
Gotlandsbästa skrev:Enligt Transportstyrelsen stämmer detta.
Vägtrafikregistret säger inget om bilens faktiska körsträcka, utan bara vad mätarställningen var vid senaste besiktningen.

Skulle körsträckan ha "minskat" med 10 000 mil mellan två besiktningar får man ingen anmärkning för det – besiktningsmannen för bara in det nya värdet och så är det bra med det.

Så, ska man köpa en begagnad bil och vill försäkra sig om att mätaren inte är skruvad måste man undersöka saken på andra sätt än att kolla i vägtrafikregistret.
av llesrof
Lövet skrev:När och var?
Såg en liten notis i Teknikens Värld då det begav sig. När kan det ha vart, runt 2006 eller nått sånt? Det var nya bilar men som säkert stått i lager något år. Det var/är ju inte ovanligt på amerikanska bilar. Jag minns att jag tänkte att det var fan att jag inte hade pengar för de hade nog ökat i värde efter några år. Och det var kanske tur att jag inte hade pengar. Fast det är en snygg bil. Klart fränare än Mercedes SL.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]