börne skrev:helgonet1 skrev:Dubbeltryck på fjärren låser bara upp bagageluckan, den öppnar den inte som på den äldre S80'n.
Tvärtom, enkeltryck låser upp & dubbeltryck öppnar luckan... ger mig inte för jag vet att jag har rätt. I alla fall på min 2010.
Den öppnas ju inte upp hela vägen om du tror det är det jag menar, utan den bara släpper låset så att luckan är öppen, du får själv lyfta.
Jag vet att den inte öppnas hela vägen. Kan ju bara prata för min bil s a s och där låses luckan upp sen måste man öppna den genom att använda sig av "dörrhandtaget" lr hur jag nu ska kalla det och när jag stänger luckan igen så måste jag trycka på låsknappen på fjärren för att luckan ska låsa sig igen. Så är det på min S80 iallafall.
Den gamla S80'n (vilken jag också har ägt) alltså den med den gamla karossen (98-06) där öppnas luckan vid dubbeltryck på fjärren och sen så lyfter man luckan själv sen när man stänger den så låser den sig igen..Låste in min nyckel på det sättet som tur var vart svärmor hemma hos oss på besök, hon fick rycka ut med reservnyckeln :mrgreen: Ts har väl en 08? "börne" du har rätt angående din då det tydligen är så på den årsmodellen :D