Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc70d5
Demonterade min vaccumpump på min d5-03 häromdagen och när jag försiktigt drog den pumpen från toppen så tror jag att något lossnade och föll ner i källaren. :-O)
Lossade kåpan under motorn men kan inte hitta något där eller under bilen.

När jag lossade pumpen satt själva röret (för smörjning?)och en del av drivningen kvar i toppen.
I ena änden (Mot toppen)på röret sitter en o-ring och i andra änden är det ett spår och det är där jag misstänker att något saknas, typ en spårryttare eller en bricka eller något.

Skulle behöva en bild eller sprängskiss om någon har för att kolla vad jag letar efter.

Mvh Matte
av xc70d5
Tack så mycket.
Skulle dock behöva lite mer detaljerat på innehållet i pumpen, på dessa länkar får jag bara fram en bild i länk1. Dom andra två är bara text om inte jag har missat något.

Men tack så mycket för visat intresse.

Mvh Matte
av xc70d5
Så här ser pumpen ut.
http://media.skandix.de/pimg/1014823.jpg
men jag behöver veta vad som sitter i spåret på oljeröret i mitten.
När jag drog den pumpen satt röret i mitten med den lilla kopplingsprylen kvar i kamaxeln och något som jag ej hann se föll ner i det eviga mörkret och har ej gått att finna.

// Matte
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]