Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lpsaro
Screenshot_2014-12-13-10-08-58.jpg
Screenshot_2014-12-13-10-08-58.jpg (316.01 KiB) Visad 1085 gånger
Är det någon som vet vad COVER är för något? Är det också så att bagagerumsmatta är standard på sportmodellerna av V70? Jag strök den i offerten och där finns den inte, men den finns ju här på specen i "min bil".
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Cover betyder antagligen i detta sammanhang utdragbart insynskydd (i lastutrymmet).

Den formgjutna bagagerumsmattan:
Ser i alla fall ut så här:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 73/2015/D4

När jag köpte en ny V70 förra året så följde inte sån formjuten bagagerumsmatta med (men jag tjata till mig en att det skulle följa med vid köpet).
Den funkar OK, men är kanske lite sladdrig tycker jag.

Om man "bygger" en V70 Sport Edition idag på Volvos hemsida så ligger "Bagagerumsmatta i plast (T)" som tillbehör under Interiör, Bagagerum, Mattor
Tillbehör brukar inte ingå såvida inte handlaren skickar med t ex bagagerumsmattan på köpet. Jag skulle lita mer på offerten, skulle det ligga en bagagerumsmatta i bilen när du hämtar den så är det ju bra men jag skulle inte räkna med att den följer med, såvida du inte betalat för den för den kostar ca 1130 kr på "Bygg din Volvo".

/Bo
Användarvisningsbild
av Micce1980
lpsaro skrev:Tack för att ni tog er tid att svara. Tänk att insynsskydd räknas som extrautrustning!
Inte speciellt, det ska kännas surt att välj det lägsta paketet som de tjänar minst pengar på. :wink:
av snabbis
Ja är det inte tältet / vita skynket vi skär av bilarna, så kan det ju va (enligt min mening)det idiotiska påfundet med täcklock på alla hjulbultar.
Användarvisningsbild
av leiwi
Micce1980 skrev:
lpsaro skrev:Tack för att ni tog er tid att svara. Tänk att insynsskydd räknas som extrautrustning!
Inte speciellt, det ska kännas surt att välj det lägsta paketet som de tjänar minst pengar på. :wink:

tror inte att det avser insynskyddet jag har samma text i min V60 d4 summum och där är det standard

jag trodde att det var täckkåpan som skall dölje mitt delbara drag , men såg att du valt fast drag så det är nog inte det heller

Ock att det skulle vara leveransplasten är ju inte heller troligt då man inte kan anse det som ett tillbehör eller utrustning :shock:

Men vi får väl fundera vidare

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]