Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Autobahnloket
Hej!
I dag började servicelampan att lysa ("Boka till för service" och en skiftnyckel :shock: )
Eftersom bilen är servad för 700 mil och endast 8 månader sedan så är det felindikering. Kanske glömde tidigare verkstad att nollställa (bilen är servad var 1500:e mil, ej 3000 som står angivet i serviceboken).

Hur kan jag ta bort detta meddelande? Skulle gärna slippa åka förbi verkstaden om det finns ett enkelt handgrepp! :roll:

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Micce1980
Såhär kanske?

[youtube]5df2WQPONI0[/youtube]

Om inte det skulle fungera ändå så prova att googla "reset service indicator v60"
Användarvisningsbild
av iigloo
Dags för service larmar när det är dags för service. Punkt slut.

Den tar hänsyn till ditt körmönster. Många kallstarter med korta körsträckor ger tidigare service.
Användarvisningsbild
av leiwi
iigloo skrev:Dags för service larmar när det är dags för service. Punkt slut.

Den tar hänsyn till ditt körmönster. Många kallstarter med korta körsträckor ger tidigare service.

så långt har dom nog inte kommit än :roll: :roll:
Användarvisningsbild
av andreas 80
Känner en vars bil vill in på service efter ca 600 mil och 6 månader.

Han har visserligen en v50 d2 från 2012.
Han kör knappt 5km till jobbet varje dag och verkstaden säger det beror på just körmönstret att den beräknar att oljans kvalitet blir dålig eller något liknande.
Han har serviceavtal så det gör honom dock inget.
Användarvisningsbild
av SvenB
leiwi skrev:
´
Jodå. :|
Användarvisningsbild
av iigloo
leiwi skrev:

Det är precis vad de gjort.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Bara för att kärran tar hänsyn till körmönster betyder inte det automatiskt att det inte är en felindikering. Det kan fortfarande vara en felindikering.
Användarvisningsbild
av iigloo
torbjorn_75 skrev:Bara för att kärran tar hänsyn till körmönster betyder inte det automatiskt att det inte är en felindikering. Det kan fortfarande vara en felindikering.
Utveckla gärna vad du menar med felindikering och hur en sådan skulle kunna uppstå.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Med felindikering menar jag att servicelampan lyser trots att den inte ska lysa. Det skulle i det här fallet kunnat uppstå om bilen inte haft många kallstarter med korta körsträckor.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]