Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Katastrofläge! Jag hissade ner min ena ruta idag med elhissen och den föll liksom ner och går inte att hissa upp. Det sticker upp typ en triangel av rutan (ej trasig ruta).

Vad har hänt? Vad skall jag göra?

/Den novise som är tacksam för svar!!
Bilagor
IMG_9340.JPG
Bild på eländet
IMG_9340.JPG (470.54 KiB) Visad 2856 gånger
Hände mig för ett par år sedan. Fick plocka bort dörrklädseln och sätta tillbaka rutan i hållaren. Hur den ska sitta är ganska självförklarande när man ser konstruktionen.

Hur det kan hända vet jag inte, hade bilen i nått år efter det och det hände inte igen.
d5summum skrev:Hände mig för ett par år sedan. Fick plocka bort dörrklädseln och sätta tillbaka rutan i hållaren. Hur den ska sitta är ganska självförklarande när man ser konstruktionen.

Hur det kan hända vet jag inte, hade bilen i nått år efter det och det hände inte igen.
Okay, så om jag frågar en som är hyfsat duktig på bilar generellt så bör han kunna åtgärda detta?
Man behöver inte vara duktig med bilar ens en gång. Jag och en bekant bytte glidsko till fönsterrutan (plastbit som håller fast en av två armar till elhissen) utan någon erfarenhet av bilar. Det är, om jag minns rätt, två torx-skruvar, några clips, en vajer som till dörrhandtaget man snäpper loss samt 2-3 kontakter (till elhisspanelen, högtalare osv) man får pilla loss. Svårast var nog kontakterna att lossa, resten var ganska enkelt.
S6024t skrev:"Micce1980" den länken är ju inte till rätt bil, Ts har ju en V70N,länken är till V70II
Ahh gomorron på mig, men men det "kanske" kan hjälpa lite ändå. :lol:
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]