Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Nuvarande ägare sedan 26 nov är en 38-åring från Gävle. Jag har inte tagit ut personnummer men sannolikheten att det är samma kille känns rätt hög med tanke på att de har samma postnummer...
Användarvisningsbild
av SvenB
Det där verkar mer än skumt i sådana fall. "Sälja" en bil till en "Bilfirma" för att en månad "köpa" tillbaka den. ??:-/
av Lövet
Personen lär vara kopplad till bilfirman på något sätt
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det en vild gissning att ytterligare 3-4 i den skaran "tidigare ägare" också är det. :)
av Schmoyoho
SvenB skrev:Är det en vild gissning att ytterligare 3-4 i den skaran "tidigare ägare" också är det. :)
Känns inte som det. Räknar man bort bilhandlarna och ägarna som ägt bilen lite längre perioder så är det inte så många skumma ägarbyten kvar. Egentligen bara de senaste. Ägaren före den första (eller ev. samma) 38-åringen hade ändå bilen i 4,5 år.
av Uninium
38 åringen är den som du tidigare skrev om restaurangen i ludvika/gävle.Såg nyss att pizzerian i ludvika hette/heter maestro och en med samma namn finns/fanns på brynäs i Gävle förut.Om den heter Maestro fortfarande ska jag låta vara osagt då den bytt ägare många gånger sen jag käkade där sist för flera år sen.

Vet inte om 24åringen var involverad i Rolling Cars förut,när dom hade det namnet så vet jag iallafall att han som tidigare var ägare/delägare i Rolling Cars numera har en relativt ny bilaffär i Gävle under namnet Drive Me - Garage & Bilhall http://www.blocket.se/li?id=30181
Vet inte varför han inte har några bilar ute till försäljning på nätet då bilhallen är "full",han har 20st fordon skrivna på sig just nu.
av Schmoyoho
Sökte på ratsit och allabolag.se men fick inga träffar på Drive me-bilhallen. Däremot googlade jag namnet och fick ett flertal träffar hos bl.a bytbil.se; dock var alla annonser borttagna därifrån. Även deras hemsida ligger nere. Ligger även på samma gata som Castle Cars.

Enligt hitta.se är det Rolling Cars som blivit Drive Me, dock handlar det om att förra ägaren (varken 24- eller 38-åringen) överlåtit företaget till sin dotter.
Spoiler »
Edit: Maestro Pizzeria är skrivet på 38-åringen men är sedan januari 2011 avregistrerat.
av Uninium
Schmoyoho skrev:Sökte på ratsit och allabolag.se men fick inga träffar på Drive me-bilhallen. Däremot googlade jag namnet och fick ett flertal träffar hos bl.a bytbil.se; dock var alla annonser borttagna därifrån. Även deras hemsida ligger nere. Ligger även på samma gata som Castle Cars.

Enligt hitta.se är det Rolling Cars som blivit Drive Me, dock handlar det om att förra ägaren (varken 24- eller 38-åringen) överlåtit företaget till sin dotter.
Spoiler »
Edit: Maestro Pizzeria är skrivet på 38-åringen men är sedan januari 2011 avregistrerat.
Allans Garage så får du upp om adressen där drive me hallen ligger.Fast dottern hans står inte som ägare bakom nån bilfirma dock.
Fast jag hörde i somras att bosse hade skrivit över firman på dottern pga nått ekonomiskt "haveri" från hans sida på det privata. Fast jag tror vi inte behöver gräva vidare i detta nå mer då det känns som att man blir mer&mer snurrig 8)
Kanske inte behöver nysta så mycket i Rolling cars/Drive Me men däremot känns ju Castle Cars lite intressant. Verkade gediget i början men har känts mer och mer skumt... Främst då att bilarna inte är skrivna på firman men i allmänt lite mysko.

Edit: Förresten, när du skrev att "han" har ett 20-tal bilar skrivna på sig så menade du 24-åringen som äger Castle Cars, yes? Konstigt upplägg att både driva egen firma men även vara involverad i att agera målvakt (?) åt en annan.

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]