Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbn
Hej! jag har en xc70 -01 med ganska dåligt backljus och funderar på att sätta in 2 led lampor i dem ist...

Någon som vet hur man gör och vad som krävs med tanke på att det är en LED lampa? Någon som kan ngn sida som säljer? BA15e är det väl om jag inte minns fel.

Mvh Robert
av gälleryd
Jag köbta dom här på biltema nr 42-1961 till mina volvoar, är ok :)
mvh jan
Senast redigerad av 1 gälleryd, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av P210
175kr/st!!! Skippa Xeonkungar/hus som mellanhänder och köp direkt av tjinerserna istället, samma (låga) kvalité till lägre priser!
Går hitta från 10kr/st på ebay!
http://www.ebay.com/itm/Wedge-LED-Rever ... bd&vxp=mtr

Se till att få dem med LED även på sidorna så får du nytta av reflektorn och inte bara en projekterad stråle rakt bakåt!

Bild
av Jonas_latt
Jag köpte 60w led i backljuset. Sjukt skillnad. Har 30w i andra bilen och tycker de är rätt jämlika.
7-10w e ju bara fjantigt. Du kan ju lika gärna tejpa fast en cykel lampa i bak
Ne skämt och sidor. Satsa på lite starkare runt 30w du lär inte bli besviken. Guld nu i vintertider. Jag köpte ebay. Kostade runt 100kr för två st med frakt
av Lövet
Lampan som xenonkungen säljer är inte samma. Det är deras egen design (säger dem i alla fall och de brukar vara seriösa). I normala fall håller jag med dig. Köpte precis H8 LED till angeleyes på BMWn för 40 dollar istället för 1095:- och då är det _exakt_ samma lampa. Till och med produktbilderna var samma.
av robbn
Jag undrar fortfarande vad skillnaden mellan BA15e Och BA15s är? :(

Passar det bara plug and play? Inga felkoder osv?

Mvh
Användarvisningsbild
av P210
Jag undrar fortfarande vad skillnaden mellan BA15e Och BA15s är? :(

Googlar jag får jag knappt en träff på BA15e !?
Hittar en lampa hos Mekonomen med den benämningen som ser ut som vilken BA15s som helst!?
BA15s;
Bild
Köp en märkt BA15s som du vet passar så är problemet ur värden!
Enda snarlika sockeln är ju en dubbelpolig, typ 5/21w BAY15d men den har ju två poler i botten och stiften på olika höjd
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&o[…]