Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funk skrev:Jag har lyssnat, dock bara en kort stund och med lite obekant musik, men tycker nog så långt att det får ses som oerhört prisvärt. Dirac verkar ha gjort ett bra jobb med "riktiga" rumssimuleringar dessutom..

/Thomas
Intressant! Jag ser verkligen framemot att lyssna av det hela, och, vad jag har hört också så ska rumssimuleringarna vara sjukt bra.
Linqid skrev:
hållundan skrev:Vet inte i detalj vad det kostar med de högsta paketen till MB/Audi/BMW/JLR iofs...

Audi tar 73', BMW ca 40' och MB ca 50', samtliga för Bang & Olufsen. Lexus vet jag inte. Oavsett så är det billigt i jämförelse med konkurrenterna..
Jösses, det är alltså såpass mycket? Ja, då är onekligen "B&W-systemet" till XC90 "billigt".
Jag blev faktiskt förvånad över priset när jag såg det första gången med tanke på hur många superlativ man använt sedan systemet först presenterades. Jag hade nog räknat med minst tio tusen till, och visar det sig att det är lika bra som man hävdar är jag nog lite förvånad över att man inte tar just det. Köparna i klassen 700k och uppåt är ju sällan särskilt priskänsliga och tio hit eller dit tenderar att inte spela någon större roll.

Å andra sidan kanske var och varannan köpare väljer till B&W nu med tanke på det överkomliga priset - om inte annat för att få den snygga centerhögtalaren - och då blir det ju mer stålar in i slutändan..
Jag hörde på ryktesvägar att "någon" press/media hade bedömt systemet nu under presskörningarna i Barcelona och statuerat att "detta var det bästa ljudsystem man hört i en bil", men jag kan inte hitta någon biltidning eller motsv. som skriver något om det.

Någon som sett några artiklar?
Amli skrev:På detta test som Auto Express gör (ca 2:10 in i klippet) säger dom att det är bland de bästa ljudsystemen de hört:

Bilen får överlag väldigt goda ord.
Grymt! Tackar för den länken!

Som sagt, ska bli extremt spännande att lyssna på riktigt.
hållundan skrev:[
Som sagt, ska bli extremt spännande att lyssna på riktigt.
Har du vägarna förbi Kungsträdgården i Sthlm så finns det en fullmatade XC90 i Volvos showroom där du kan provlyssna i. Jag har gjort det och kan bara instämma att det låter riktigt bra!
Jag har också lyssnat på det nu och kan bara säga att det är i särklass det bästa ljud jag hört i en bil. Helt sinnes.

Ska bli oerhört spännande att se/höra vad fler tycker och tänker nu när det rullar ut många vagnar från Torslandaverken.

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]