Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dadid
Parade ihop min Xperia med den nya bilen förra veckan. Allt fungerade, dvs såväl telefoni som Spotify.
Men något verkar ändå inte vara riktigt som det skall.
Handsfreedelen funkar bra och kopplar ihop sig automatiskt när telefonen finns i bilen. Däremot bråkar musikdelen.
Inforutan anger att bilen försöker ansluta till telefonen, men inget händer.
Jag förstår ingenting, nog är det väl samma anslutning för telefoni som media?
Är problemet känt?
Hur får jag rätt på detta?
Användarvisningsbild
av Volvotorsk
Jag har samma problem med en av två iPhones. Jag har inte lyckats få ordning på det. Enligt Volvo finns uppdaterad mjukvara, jag vet dock inte om det löser detta problem...
av chaffis75
Låter som problem med mjukvaran i bilen, påpeka detta fel för verkstaden så blir det en garanti åtgärd att uppgradera bilens mjukvara. Obs tar ganska lång tid att uppdatera.

Fredrik
av chaffis75
Kom på en sak till, du kan alltid prova att radera bt kopplingen både i bilen och telefonen och parkoppla sedan igen, inte säker på om de löser något men kan vara värt att prova.
Fredrik
Användarvisningsbild
av Ted68
Men vad menar du med att det tar lång tid att uppdatera, sist jag var inne på en uppdatering så hann jag inte dricka upp kaffet..
av genmngr
Har samma problem...
Går bra att streama från Spotify från mobilen, men det bråkar när jag ska ringa någon och prata i bilen.
Samt när jag ska höja volymen på musiken kommer det bara upp "samtalsvolym" och jag kan inte göra något.
Sjukt irriterande! V40 -13 & iphone
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Jag har iofs en V60 men har lite samma problem. Jag har dock noterat att om man har radion vald några minuter vid start så brukar det fungera för musikdelen också. Telefondelen fungerar alltid för mig
av tmssinner
Här är lite nyttig info om man har problem med sin blåtand.

http://www.smartmobilephonesolutions.co ... cell-phone

Jag råkade byta namn på min telefon - det ställde till problem. Bilen letade efter en enhet med ett visst namn i sin blåtands-profil och fick stora problem. Googlade och fann infon i länken ovan och det löste problemet. :)

Edit: Glömde påpeka att det var avsnittet om "Clear cache" som var lösningen.

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]