Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinB82
Idag fick det bli montering av extraljusen som jag införskaffade undergårdagen.

3st Bosch ralley175Xenon, som monteras på ett nummerplåtsfäste.
Bild

Bild

Använder mig av 2st Hella relä med transientskydd
Bild

Sen blev det å göra sig ett kablage.
Bild
Bild

Nummerplåtsfästet monteras. Sätter in nitmutrar, så att det blir lätt att montera av och på,
Extraljusen kommer bara att vara monterade under vinterhalvåret.

Bild

Sen fick det bli lite kabeldragning, måttbygger allt på plats för att få rätt längd på kablaget. Gjorde det lätt för mig och tog relä styrningen på helljuset, vill inte röra mer än nödvändigt.
Xenon ballasterna, monterades underluftstyrningen, så att dom inte syns och är skyddade.
Bild

Matningen tas från plusplinten i säkringsboxen, så att inte batteriövervakningen blir kinkig, den är indragen där original kablaget går in.
Bild

Blev lite tight med extra säkringshållare, men ville att allt skulle få plats i boxen så att det ser original ut.
Bild

Satte även en skarv på kablaget, så att det blir lätt att demontera ljusen.
Den sitter tillsamman med ballasterna väl skyddad under lyftstyrningen.
Bild

Sen blev det montering. Drog kablarna underifrån för att slippa ha nått som går igenom grillen å skaver, nummerplåten döljer kablarna helt sen.
Så slipper man några synliga kablar.
Bild

Och fungerade gjorde det också :D
Bild

Bild

Absolut inte snyggt, men gjorde väldigt gott.
Det var iaf snyggt jobb med kablaget. :wink:
Tänk om alla kunde dra kablage till x ljus lika seriöst :D . Har sett verkstads monterade dragningar som sett bedrövliga ut. Själv kan jag lägga 2 timmar på dra kablarna så de smälter in under huven.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 20

Ja ett ganska omfattande jobb :-(

Andelen bilister som behöver dra ett skotersl[…]

Ingen som har koll? :( Jag är ju fullt medv[…]

Rostskyddstips

Den har aldrig, sedan den lämnade fabriken […]