Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Att det är många ägare på en xc90 verkar vara mer ett villkor än ett undantag. För tydligen är genomsnitts svensken tankehandikappad, han köper bilen först. SEN ser han att han saknar parkeringsplats, eller har en för en micra. Han vet att micran tar 0,6l/mil och tror att XC90n ska göra detsamma. Han vet att micran precis går att smita in mellan skjulet och den andra bilen där han fått sin parkering. Men xc90n går inte in där.

Min xc90 har haft nåt liknande med ägare. Men när jag jagade en fin xc90 så ringde jag säkert till 15st tidigare ägare till olika bilar. Det var då jag fick intrycket jag skrev om innan. Man köpte bil för att den var *maffig..*snygg* osv. Sen insåg man att den passar inte in i ens liv. Den får inte plats. En ägare sa: Min dotter hade bilen att skjutsa ungarna i till dagis. Men det blev för dyrt, dom har bara 1,5km till dagis.. Sen har dom ingen parkering utanför hemma. Så blev den dyr i stadstrafik. Så kunde hon inte parkera den heller..
Så många ägare, men det måste alltså inte vara nåt negativt på dessa bilar. Däremot har man ju definitivt tagit i så man kräks med priset. Jag har 7sits med stora bromsarna och all utrustning som ingick i paket. Dock inte xenon och park assistans. Min är en 04 som hade gått 22500mil och kostade 70.000 med nya sommardäck och nya vinterdäck.
av *pettson*
Någonstans där det finns delar finns den här annonsen. Jag hoppas den är automatgenererad. Tog bort identifieringen på bildena.

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jag kanske är speciell men om en firma som ska sälja en bil inte ens kan byta en trasig glödlampa bak undrar jag hur det är med resten.....?.....

http://www.blocket.se/malmo/Volvo_V50_1 ... w=2&last=1
Användarvisningsbild
av Micce1980
Unik V70II spoiler är bara förnamnet.... Jösses.... :roll:
Det var iaf ingen bra bild eller vinkel till det bättre på första bilden.

http://www.blocket.se/goteborg/Unik_Sve ... w=3&last=1
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Senast redigerad av 1 Gotlandsbästa, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
*pettson* skrev:Att det är många ägare på en xc90 verkar vara mer ett villkor än ett undantag. För tydligen är genomsnitts svensken tankehandikappad, han köper bilen först. SEN ser han att han saknar parkeringsplats, eller har en för en micra. Han vet att micran tar 0,6l/mil och tror att XC90n ska göra detsamma. Han vet att micran precis går att smita in mellan skjulet och den andra bilen där han fått sin parkering. Men xc90n går inte in där.

Min xc90 har haft nåt liknande med ägare. Men när jag jagade en fin xc90 så ringde jag säkert till 15st tidigare ägare till olika bilar. Det var då jag fick intrycket jag skrev om innan. Man köpte bil för att den var *maffig..*snygg* osv. Sen insåg man att den passar inte in i ens liv. Den får inte plats. En ägare sa: Min dotter hade bilen att skjutsa ungarna i till dagis. Men det blev för dyrt, dom har bara 1,5km till dagis.. Sen har dom ingen parkering utanför hemma. Så blev den dyr i stadstrafik. Så kunde hon inte parkera den heller..
Så många ägare, men det måste alltså inte vara nåt negativt på dessa bilar. Däremot har man ju definitivt tagit i så man kräks med priset. Jag har 7sits med stora bromsarna och all utrustning som ingick i paket. Dock inte xenon och park assistans. Min är en 04 som hade gått 22500mil och kostade 70.000 med nya sommardäck och nya vinterdäck.

det kan nog vara då, men när karlana Svensson står där o sparkar däck. Då brukar ju sånt komma fram. Jag tror inte att 17 ägare köpte bilen o sen upps, carporten va för låg, husvagnen för tung.... Handlaren är en myglare i den högre skalan.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 69

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv