...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev:
SvenB skrev:Men ibland hjälper det inte ändå. Jag har vid många tillfällen blinkat ut ur rondeller utan att den som väntar på att komma in, gör det förrän jag kommit ur.
Näe, eftersom man inte kan lite på att den föraren blinkar rätt så tar man det säkra före det osäkra. Så gör jag eftersom jag vid några tillfällen vart nära att krocka när folk gett tecken som de sedan inte efterlevt.
Man måste självklart vara på sin vakt och se upp. Men man kan ofta se på bilens placering också.
Blir rätt irriterad när man möter nyare Mercedes som verkar köra omkring med dubbla halvljus med nån lampa mellan, något bländande :p Inte minst på mornarna efter ett nattpass när man är lite trött också, och alla ljus känns extra starka.
Användarvisningsbild
av joel80
White... det kallas rusningstrafik.. ;)
SvenB skrev:
llesrof skrev:
SvenB skrev:Men ibland hjälper det inte ändå. Jag har vid många tillfällen blinkat ut ur rondeller utan att den som väntar på att komma in, gör det förrän jag kommit ur.
Näe, eftersom man inte kan lite på att den föraren blinkar rätt så tar man det säkra före det osäkra. Så gör jag eftersom jag vid några tillfällen vart nära att krocka när folk gett tecken som de sedan inte efterlevt.
Man måste självklart vara på sin vakt och se upp. Men man kan ofta se på bilens placering också.
Jo, till viss del. Men jag kör ogärna innan jag är hundra på de svänger. Jag litar inte på mina medtrafikanter. Jag har vart med om det några gånger för mycket att någon gett tecken som de inte följt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Om man utgår ifrån att alla andra är "idioter" klarar man sig väldigt länge från att råka ut för något missöde :D
Sven: Jag resonerar så i trafiken och gör det i vanlig vardag också. Folk är idioter tills de bevisar motsatsen. ;)
Användarvisningsbild
av Perc
Steffe3 skrev:Blir rätt irriterad när man möter nyare Mercedes som verkar köra omkring med dubbla halvljus med nån lampa mellan, något bländande :p Inte minst på mornarna efter ett nattpass när man är lite trött också, och alla ljus känns extra starka.
Det är nya E-klassen med LED-strålkastare. Tycker inte det bländar mer än vilket xenon som helst. :)
Användarvisningsbild
av vetten
Bilägare som inte ids att läsa instruktionsboken som följer med bilen och lär sej alla funktioner som finns, alla fall dom viktigaste.
  • 1
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 248
  • 552

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60