Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
least skrev:
apersson850 skrev:Den är inte meningslös. Som förare är du ansvarig för att passagerare under 15 år har bälte på sig, och yngre personer sitter ofta bak.
Min 2012:a har fått ett annorlunda pling efter någon uppdatering. Mindre hysteriskt än tidigare. På gott och ont, förstås.
Den är meningslös om ingen under 15 år sitter där bak.... :D
Den är väl inte meningslös om någon öht. sitter där? Jag vill inte ha någon som flyger mig i ryggen oavsett ålder den dagen jag krockar. Bältesvarnaren är en väldigt bra uppgiftslämnare om det.

När jag var 18 och nybliven körkortsinnehavare så vägrade en av mina kompisar att ta på sig bältet i baksätet. Jag löste det ganska enkelt att tvärnita fullständigt när han inte var beredd.. Sen dess hade han bälte när han åkte med mig... :lol:
av oldtimersmc
det var ett djävla liv på min my12 tills förra servicen då byttes det till en mycket behagligare ton skall strax uppgradera my10 så den blir likadan.
av least
mattish skrev:
least skrev:
apersson850 skrev:Den är inte meningslös. Som förare är du ansvarig för att passagerare under 15 år har bälte på sig, och yngre personer sitter ofta bak.
Min 2012:a har fått ett annorlunda pling efter någon uppdatering. Mindre hysteriskt än tidigare. På gott och ont, förstås.
Den är meningslös om ingen under 15 år sitter där bak.... :D
Den är väl inte meningslös om någon öht. sitter där? Jag vill inte ha någon som flyger mig i ryggen oavsett ålder den dagen jag krockar. Bältesvarnaren är en väldigt bra uppgiftslämnare om det.

När jag var 18 och nybliven körkortsinnehavare så vägrade en av mina kompisar att ta på sig bältet i baksätet. Jag löste det ganska enkelt att tvärnita fullständigt när han inte var beredd.. Sen dess hade han bälte när han åkte med mig... :lol:
Trevligt om kompisen hade skadat sig när du skulle sätta honom på plats...
av mattish
least skrev:
mattish skrev: Trevligt om kompisen hade skadat sig när du skulle sätta honom på plats...
Visst hade det varit det ;) Samma kompis åkte pulka bakom bilen över ett gupp i lite högre hastighet... Han flög :lol: :lol:
av oldtimersmc
mattish skrev:
least skrev:
mattish skrev: Trevligt om kompisen hade skadat sig när du skulle sätta honom på plats...
Visst hade det varit det ;) Samma kompis åkte pulka bakom bilen över ett gupp i lite högre hastighet... Han flög :lol: :lol:

Med sådana vänner så behöver man inga ovänner och du hade sluppit körkortet en längre tid om farbror blå hade sett er.
Bältesvarnaren skall inte gå att stänga av och volvo har ett mål att ingen skall skadas allvarligt eller dö i en volvo 2020.
Så tutandet lär fortsätta...
av janssonpeter
Hej,

Nu har jag fått svar på vad som är möjligt.

1. Det går att uppdatera programvaran till en annan där bältesvarningen låter lägre.
- Det görs hos Volvoåterförsäljaren och kostar 295 kr.

2. Det ska gå att ändra volymen i det läge där man kvitterar indikeringar.
- Det vet jag inte hur det funkar men fick det svaret från en icke Volvo verkstad och kostnaden är O kr i samband med service.

Jag ska lämna in min bil till Volvoåterförsäljare och det ska bli intressant att se resultatet.
V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]