Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Där görs nog det mesta på fabriken, utom draget och stötfångarskyddet.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Allt som är markerat med (T) monteras hos återförsäljaren.
av Exquattro
Fick min D4AWD i torsdags, beställd 10/10. Tack vare 17"fälgar gick det snabbt. Min är en VOR, blå med ljust skinn, VOC, paddlar, driver alert, drag och lastpaket. Jag är riktigt nöjd efter första helgen. Sittkomforten har blivit kanon med VOR-stoppningen som liknar sportstolen, perfekt! Paddlarna gör den halvtråkiga växellådan betydligt trevligare, en finess jag inte ångrar. Super!! :P
av TureMagnusson
Nu har min leveranstid krupit ner till v. 4. Från början var det v. 7. Möjligen kan det vara så att mitt byte från 18" till 17" Portunus-fälgar har påverkat leveranstiden positivt.
av AMKV60
simonhalmstad skrev:Allt som är markerat med (T) monteras hos återförsäljaren.
ansjo skrev:Där görs nog det mesta på fabriken, utom draget och stötfångarskyddet.

Tack för info
Vad jag har förstått så är det hos ÅF man skall ligga på för att inte bilen skall "fastna" där
av MrAnderzon
Hej alla förväntansfulla volvofantaster. Ny här men beställde en v60 må. V 44 och hämtade ut den i Fredags V 49. ORE t5. En V. tidigare än vad som stog på Min Volvo och 2 V tidigare än vad det stog från början. Har nu haft den i 5 dagar och är supernöjd. Riktigt bra drag i motor och 8-stegade lådan är verkligen riktigt bra. Märker bara växlingarna vid snabb acceleration och även då växlar den snabbt och mjukt.

Enl. ÅF gick det snabbt tack vare t5 då dom flesta är diesel men just nu var det även brist på 18-tums fälgarna ORE. Jag hade lite flyt förmodar jag att få den på 5-6 veckor.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
MrAnderzon skrev:Enl. ÅF gick det snabbt tack vare t5 då dom flesta är diesel men just nu var det även brist på 18-tums fälgarna ORE. Jag hade lite flyt förmodar jag att få den på 5-6 veckor.
Helt sjuk tur du måste ha haft! Jag beställde en OCR T3 och fick 13 veckor! Helt sjukt lång väntetid. Nu i efterhand skulle jag aldrig ha väntat så här länge av flera anledningar. Nästa gång kommer jag acceptera max 7 veckor, annars får jag titta på annat alternativ :)

Min stod på steg 1 i ca en dag. Därefter hoppade den till steg 4 i går för att i natt hoppa till steg 6, dvs färdigbyggd. Det står 2 veckor kvar till leverans. Men enligt min ÅF när han kollade förra veckan ska den komma in till dom den 19:e. Dom behöver typ en dag för att fixa den enligt honom. Han sa dock att det inte går att säga säkert, den kan komma in tidigare också. Nu hoppas jag dock att den kommer in tidigare eftersom den är färdigbyggd :)
av TureMagnusson
Det är nära nu, Volvobrasse! Min har varit i produktionssteg 1 i ett par dagar. Vem vet - kanske får vi våra bilar samtidigt, som välförtjänta julklappar? :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
TureMagnusson skrev:Det är nära nu, Volvobrasse! Min har varit i produktionssteg 1 i ett par dagar. Vem vet - kanske får vi våra bilar samtidigt, som välförtjänta julklappar? :)
Wow! Grattis TureMagnusson! Visst har det gått snabbare för dig än den levtid du först fick vill jag minnas?
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 203

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]