Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spolade min låda häromdagen efter på min xc70 efter instruktioner ifrån en mekaniker. De var bara de att efter spolningen så är det precis som att treans växel inte finns. När jag kör iväg så växlar den upp till tvåan och sen händer det inte så mycket mer, men kör jag tillräckligt fort med trean som högsta växel och lägger i läge D så går fyran i. Finns de någon där ute som har upplevt detta problem?
Hej.
Verkar vara vanligt det du gjort. :(
Jag har ägnat några dagar åt att läsa på i forumet om spolning av automatlådan. Finns mycket att läsa!
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... yta+olja+3

Där MikaelT gjort en fin guide skriver han:
Oljepåfyllningen i en Aisin-Warner AW55-xx sker genom mätstickans hål, beläget i framkant av växellådan. Svår att hitta, men om du böjer dig ner vid förarsidans strålkastare och tittar snett ner lite åt vänster så är den bakom en tjock slang, troligen kylarslang. Mätstickan är gul såvida den inte är grådammig vill säga, och, OBS! sitter med en låsflärp som måste tryckas en halv centimeter åt sidan innan du kan dra upp stickan.
LOSSA INGA BULTAR på växellådan! På toppen sitter en mycket lockande bult. Lossar du den kan du säga goodbye till treans växel för alltid. Nån slags spännrem sitter där under.
Kör absolut inte med bilen! Du bör inte ens rulla den! Det går har jag för mig att jag läst, om du har tur, att få tillbaka muttern rätt. Men jag hittar inte vart jag läste det. Sök på atomat, spolning olja, byte, mm

Mvh Tesla
med risk för att låta stursk, varför läser man inte instruktionerna i VIDA innan man skruvar på något? :shock: :shock: :shock:
Vad heter den här kontakten?

Hej! Jag vill bara återkoppla och berät[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]