Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vinga
Predator666 skrev:Du kan nog tvätta din bil hur du vill. Den är redan tvättad innan du får den. Alla bilar som gått på provbanan för korr. körning , provkörning etc är tvättade i fabriken och det görs inte för hand. Har den dessutom gått till lackbox eller punktbättring är den tvättad ännu en gång i våran härliga maskin.
Om jag inte minns fel tvättas alla karosser i måleriet också... eller stämmer inte det?
av Mr Steel
I manualen till min S60 stod det att man skulle tvätta den förhand de första 6 månaderna med vatten och milt schampo, vatten ej över 37 grader varmt. Just för att lacken skulle klara sig.
Användarvisningsbild
av wendtan
Det är alltså bara om man skall vaxa bilen på nytt direkt efter som Yes är att rekommendera som bilschampo. För er som tycker de låter befängt, läs tex här http://www.carwaxzaino.fi/sweindex.php?sivu=swefaq

Det är för övrigt ett väldigt bra fälgtvättmedel.
av Steff 99
Mr Steel skrev:I manualen till min S60 stod det att man skulle tvätta den förhand de första 6 månaderna med vatten och milt schampo, vatten ej över 37 grader varmt. Just för att lacken skulle klara sig.
Mao är det livsfarligt för lacken att stå i solen om det sedan skulle komma en skur..... :shock:
Rinner färgen av då? :roll:
Användarvisningsbild
av camaro69
Är det bebisar tråden handlar om?
Vatten ej över 37 grader. Milt tvättmedel. Gå in på apoteket och köp mild tvållösning och en fin tandborste till att ta bort småpartiklar i däcksmönstret.
Är det några utställningsobjekt i mint condition som det handlar om?

Klart man ska vara rädd om sin bil och vårda den. Men någon måtta på dumheterna får det vara.

Vanligt diskmedel brukar duga perfekt. YES

Eller hur greeken?

:D
Användarvisningsbild
av Snajper
Ni som använder YES...
Diskar ni bilen då??
Använder ni "Insect Remover" på hårt intorkade matrester på tallriken också??

/Snajper
Användarvisningsbild
av camaro69
På intorkad skit så använder man YES Power spray.

Jag kanske låter som en nasare för YES, men jag brukar stjäla lite från tanten i köket.
Vad som används till tallrikar vet jag inte eftersom jag inte sköter disken.

Men någon "tant" kanske kan berätta. :wink:

:D
av Marbas
camaro69 skrev: Vad som används till tallrikar vet jag inte eftersom jag inte sköter disken.
Låter som du också varit gift sedan länge...

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]