- lör 10 mar 2007, 18:14
Måste ha hjälp med ett problem som jag blev riktigt orolig över!! Jag hade jobbat natten och parkerade bilen vid 08:00, skulle sedan ut och köra en sväng vid 14:00 och då när jag skulle starta den ville den inte starta! Det gick och vrida på startnyckeln och startmotorn tuggade med det tände aldrig, och på ca 2 eller 3 försöket stod det "Nedsatt motorprestation" i rutan och varningslampan tändes (den oranga med utropsteknet) samtidigt som detta hände satte fläkten igång på högsta varv! Blev ju riktig orolig! Till slut stannade fläkten, jag låste bilen och låste upp och provade att starta igen, då gick det!! Meddelandet i rutan var borta, varningstriangel var borta, bilen gick som vanligt alltså som en dröm :D
Jag kollade olja, kylarvätska, allt var helt ok, det var olja ganska högt uppe på oljestickan och var lite svår att få bort, men det vet jag inte när det hänt, kanske när jag körde lite offroad :D
Har nu kört ca 10 mil utan liknande problem.
Vad kan detta vara??
/VolvoXC90 -03
Jag kollade olja, kylarvätska, allt var helt ok, det var olja ganska högt uppe på oljestickan och var lite svår att få bort, men det vet jag inte när det hänt, kanske när jag körde lite offroad :D
Har nu kört ca 10 mil utan liknande problem.
Vad kan detta vara??
/VolvoXC90 -03