Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
Oljan rekommenderas bytas då och då för att skona lådan
Användarvisningsbild
av iigloo
Manuella lådan ska väl klara 600Nm är automaten så mycket klenare?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
iigloo skrev:Manuella lådan ska väl klara 600Nm är automaten så mycket klenare?
lite lustigt att manuella lådan har 20nm mindre än automaten?
av perhall
Jag tror inte att de inte får sälja Volvo längre för att de rekommenderar RICA eller eftermonterar xenon i helljuset. Men det ger ett lätt oseriöst intryck!
PH
Användarvisningsbild
av crumpets
LazerHawke skrev:
Kan vara andra grejer som sätter stopp. Är det annan slutväxel så kan denna begränsa långt innan lådan t.ex.

F.ö. så kan självklart automaten vara klenare än den manuella. Allt beror ju på vad lådan är konstruerad för...

Det enda vi vet är att 480Nm är så säkert att Volvo fortsätter lämna garanti och försäkringsbolagen ger full maskinskadegaranti på detta. Det borde alltså betyda att du har 480 + marginal. Jag hade inte gått särskilt långt över 500 så jag hade nog stannat vid rica steg 1 om jag ville trimma med annat än polestar.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
crumpets skrev:
LazerHawke skrev:
Kan vara andra grejer som sätter stopp. Är det annan slutväxel så kan denna begränsa långt innan lådan t.ex.

F.ö. så kan självklart automaten vara klenare än den manuella. Allt beror ju på vad lådan är konstruerad för...

Det enda vi vet är att 480Nm är så säkert att Volvo fortsätter lämna garanti och försäkringsbolagen ger full maskinskadegaranti på detta. Det borde alltså betyda att du har 480 + marginal. Jag hade inte gått särskilt långt över 500 så jag hade nog stannat vid rica steg 1 om jag ville trimma med annat än polestar.
Polestar Edition har ju 500nm i lådan?? och det är auto
Användarvisningsbild
av crumpets
Helt sant! Tänkte inte på den :) Den har ju lite annan mjukvara förvisso, men den kanske är helt identisk mekaniskt!
Användarvisningsbild
av LazerHawke
crumpets skrev:Helt sant! Tänkte inte på den :) Den har ju lite annan mjukvara förvisso, men den kanske är helt identisk mekaniskt!
precis ;) samt jag hade 500nm i min T6 optimerad års mod 2008 (285hk 400nm) (310hk 500nm)
Användarvisningsbild
av crumpets
Fast då var det inte polestar! Mao inte volvogodkänt. Gamla T6 får aldrig mer än 480Nm av volvo/polestar såvitt jag kan se.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
crumpets skrev:Fast då var det inte polestar! Mao inte volvogodkänt. Gamla T6 får aldrig mer än 480Nm av volvo/polestar såvitt jag kan se.
Det var TME jag hade ;)

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]