Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Bild

Det här har fungerat hittills.

Men på gatorna har jag inte haft något problem med folk som "känner" sig fram ännu, jag brukar snarare föredra att stå efter gatan så det inte "kan" bli några dörruppslag.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
AndS skrev:Mental träning att bilen är ett bruksföremål och att ett litet märke tillhör patinan.
Förr skrotades bilar där originalklädsel var som ny då man hade kört bilen med skyddsklädsel under hela sin livstid.
Bra sagt!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
AndS skrev:Mental träning att bilen är ett bruksföremål och att ett litet märke tillhör patinan.
Förr skrotades bilar där originalklädsel var som ny då man hade kört bilen med skyddsklädsel under hela sin livstid.
Om man genomgår den mentala träningen så innebär det ju snabbt att man också inser att köpa ny bil är det mest penningförstörande och urbota dumt man kan hitta på. Och så väljer man att köra lätt begagnade bilar istället.
Användarvisningsbild
av leiwi
VolvoB20 skrev:
Om man genomgår den mentala träningen så innebär det ju snabbt att man också inser att köpa ny bil är det mest penningförstörande och urbota dumt man kan hitta på. Och så väljer man att köra lätt begagnade bilar istället.

Japp och kostnaden för träningsprogrammet blir ju mikroskopisk :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
av Droopy
12dec har bilen rullat 3år och inte ett dörruppslag ännu, men så parkerar jag ochså mer el mindre över 3 rutor sammtidigt el oftast efter en vägg. Framrutan däremot blir nog inte godkänt på bes nästa år.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Droopy skrev:men så parkerar jag ochså mer el mindre över 3 rutor sammtidigt el oftast efter en vägg.
Vill man undvika skador är det ingen höjdare att provocera folk. Jag skulle vara otroligt försiktig med sådana åtgärder om det inte är väldigt gott om parkeringsplatser, och då behövs ju inte ens den strategin.

Risken för parkeringsskador skall inte överdrivas. Jag körde i tre år före min första.
Användarvisningsbild
av P210
...att köpa ny bil är det mest penningförstörande och urbota dumt man kan hitta på. Och så väljer man att köra lätt begagnade bilar istället.
:-)-)
av oldtimersmc
Första bucklan är bäst, då slipper man bry sig den skall ju ändå skrotas om några år
Användarvisningsbild
av mobe
Droopy skrev:12dec har bilen rullat 3år och inte ett dörruppslag ännu, men så parkerar jag ochså mer el mindre över 3 rutor sammtidigt el oftast efter en vägg. Framrutan däremot blir nog inte godkänt på bes nästa år.
:-)-)

Trodde jag parkerade "fult" när jag parkerar över enbart 2 rutor :)

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Hej allihopa! Jag önskar lite inputs. Jag […]