NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Micce1980 skrev:Trodde aldrig jag skulle säga det men med de fälgarna, silvriga rails samt det uppdaterade bakluckehandtaget..
Uppdaterade bakluckehandtaget :?: Har inte alla Summum blanklisten på bakluckehandtaget :?:
Användarvisningsbild
av Micce1980
SvenB skrev:
Micce1980 skrev:Trodde aldrig jag skulle säga det men med de fälgarna, silvriga rails samt det uppdaterade bakluckehandtaget..
Uppdaterade bakluckehandtaget :?: Har inte alla Summum blanklisten på bakluckehandtaget :?:
Jo det stämmer ju så klart. Fick för mig att det var V50 Classic som hade kromlisten.
Användarvisningsbild
av SvenB
De har också blanklisten, men Summum var först :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Hur var classic utrustad? Mer eller mindre som Summum?
Användarvisningsbild
av svergie2
grillchips skrev:Hur var classic utrustad? Mer eller mindre som Summum?
Av namnet Classic Momentum att döma så verkar det som Momentum med vissa extra saker.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ah, det missade jag! :D
Användarvisningsbild
av P210
Jag googlade lite, har missat att det fanns två nivåer på Classic, trodde alla var Classic Momentum!, jag minns att det fanns en tråd om skinnklädseln var standard eller inte, här är svaret;
Classic
Utrustningspaketet Standard erbjuder Aluminium-panelinlägg i mittkonsoll och dörrpaneler som skapar en sportig inramning. Sportpedaler i aluminium med ribbor i gummi. Läderklädd sportratt med aluminium. Läderklädd växelspaksknopp. Bakre kromlist, en diskret markör för Classic, samt exklusiva rails i silver metallic.
Classic Momentum
Utrustningspaketet Classic Momentum innehåller allt ovan, samt LED varselljus som ersätter halvljus vid dagsljus. Aluminiumhjul Spider 7X17, samt läderklädsel.
Till Volvo V50 Classic kan du välja mellan fyra moderna motorer som alla har en låg bränsleekonomi och kraftfull prestanda. Störst är D3-motorn med 150 hästkrafter. Motoralternativen 2.0F, D2 och DRIVe S/S är dessutom miljöbilsklassade och därmed skattebefriade i fem år"
Från en annan artikel om V50 Classic;
"I standardutförande har Volvo V50 Classic bland annat sportratt, sportpedaler, panelinlägg i aluminium, mörkgrå textilmattor, bakre kromlist, rails i silver. Om du uppgraderar till utrustningspaketet Momentum så ingår bland annat läderklädsel, Spider 17-tums aluminiumfälg, parkeringshjälp bak, LED varselljus fram, regnsensor, Bluetooth handsfreesystem och xenonljus – Dual Xenon. Classic Momentum får du för 10 000 kronor, utöver Classic – tidigare kostade enbart läderklädseln detta."
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Det fanns ytterligare en utrustningsnivå på Classic, nämligen Classic R-Design. Den fanns bara till D4 och T5. Enligt broschyren som jag har framför mig (från maj 2011) ingick följande:
Aluminiumfälgar Cratus 7x17 med däck 205/50 R17, dubbla synliga kromade slutrör, backspegelkåpor och grill i Silk Metal finish, blå instrumenttavlor, bodykit, R-Design emblem i grillen, R-Design mittkonsol och panelinlägg, mörkgrå textilmattor, R-Design sportspoiler fram, sportpedaler, sportratt med R-Design emblem, sportväxelspaksknopp och R-Design klädsel i cremefärgat läder på sitt-och ryggytor, kanter i mörkgrå Flextech och präglat emblem i framstolarna
/Håkan
Användarvisningsbild
av fjohan82
GT-mannen skrev:Det fanns ytterligare en utrustningsnivå på Classic, nämligen Classic R-Design. Den fanns bara till D4 och T5. Enligt broschyren som jag har framför mig (från maj 2011) ingick följande:
Aluminiumfälgar Cratus 7x17 med däck 205/50 R17, dubbla synliga kromade slutrör, backspegelkåpor och grill i Silk Metal finish, blå instrumenttavlor, bodykit, R-Design emblem i grillen, R-Design mittkonsol och panelinlägg, mörkgrå textilmattor, R-Design sportspoiler fram, sportpedaler, sportratt med R-Design emblem, sportväxelspaksknopp och R-Design klädsel i cremefärgat läder på sitt-och ryggytor, kanter i mörkgrå Flextech och präglat emblem i framstolarna
/Håkan
Denna heter ju D2 och är en MY12. R-design med DRL, men utan xenon... Den borde ju heta Classic..?

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v50/4 ... aWduADoA_!
Användarvisningsbild
av SvenB
Enligt fordonsfråga hos Transportstyrelsen är denna en import. Vad har du fått ifrån att den inte har xenon.
Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]