Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja som rubriken lyder, var med farsan och skulle byta till vinterdäck och skulle även lägga en loppa i passagerardörren då fästet var löst, plockade då ut batteriet innan svetsning och sedan tillbaka. Startar som vanligt, börjar backa ut och bilen dör och nu startar ej, batteriet är ok då startmotor och allt annat fungerar, bränslepumpen verkar vara komplett då den ger av sig ljud vid omvridning av tändning och försök till start, tittat säkringar och alla möjliga saker. Soppa finns. Det känns som att motorn ej får sitt bränsle ordentligt.

Jag köpte den förrra onsdagen 3/12 rullat ca 20 000 mil...har jag blivit lurad eller har jag bara ren jävla otur?

Tacksam för svar
Lurad och lurad.. tja det är ju omöjligt att säga, men hur visste bilen att du skulle reparera den isåfall=? Den gick ju innan..

Alternativet som är lika troliga är att du själv antingen slarvat med något vid monteringen, eller att du själv grillat någon elektronik genom din svetsning.
Dörrstopparna är ett vanligt problem, som åtgärdas genom att haka av dörren och sen utföra svetsningen. På så sätt kan man får jorden riktigt nära svetsstället och få bästa möjliga plats för att bränna in stoppet, med minsta risk för att grilla el. Det är ju några lager plåt där.

Men vi kan ju spekulera i allt möjligt hela dagen egentligen.
Det du kan göra är ju att börja med att se till så allt finns. Har du bränsle ut ur spridarna? Får den luft? Har du kompression och har du tändning?

Har du allt på samma gång så går bilen.
Okej, ja det är möjligt. Far som pillade på allt möjligt, jag har noll koll på bilar. Frågar mest för att min far kan inte fatta nånting. Men bränsle ut ur spridarna? Vad ska få luft? Tändning finns och allt låter som det ska det ända är att dne inte kommer igång. Enligt far då, men vi har övervägt att nånting hände när vi pillade med batteri och altl möjligt. Säkringarna är hela också
Motorfästen XC60 -17

Har verkligen det övre spruckit, det är […]

Idag fick jag felmeddelande att stödbatteriet[…]

Tillverkade egna fästen och skippade distanse[…]

Precis, det är fälgarna jag nämnde.[…]