Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dennis86
Då har man beställt en ny bil för första gången :D

Och man är som ett litet barn på julafton och sitter och väntar nu.

Har gått i genom beställningen några gånger för att se om det är något man har missat och jag känner mig hyfsat nöjd förutom att jag sitter och funderar på om jag ska ha hel skin eller ej.
Vad tycker ni om det? Har till den 3/1 att ändra på saker och ting.

Min spec.

V60 D4 Awd R-Design Business Edition Pro.

Paket.
Driver Support paket, Klimapaket med VOC, Lastpaket md tonade rutor.

Options.
Hastighetsberoende servo.
Eluppvärmda spolar munstycken.
Elman Förarstol.
Växelpaddlar.
Park assist Camera.
Keyless Drive
Innerbacksp auto avbländande.
Stänkskydd bak o fram.
Backspeglkopor svarta.
Delbart drag.

Är det något jag har missat som man borde ha?
av TureMagnusson
Den verkar ju ganska komplett, tycker jag.

Om du vill kan du lägga till aut. avbländande ytterbackspeglar också, men själv tycker jag inte att det verkar nödvändigt. Naturligtvis kan du också lägga några tusen på att få Premium Sound. Halvautomatisk parkeringsassistent, kanske? (om det passar ihop med de paket du valt, alltså)
av Dennis86
TureMagnusson skrev:Den verkar ju ganska komplett, tycker jag.

Om du vill kan du lägga till aut. avbländande ytterbackspeglar också, men själv tycker jag inte att det verkar nödvändigt. Naturligtvis kan du också lägga några tusen på att få Premium Sound. Halvautomatisk parkeringsassistent, kanske? (om det passar ihop med de paket du valt, alltså)

Jag valde till premium Sound tills jag prov lyssnade på båda.
Tyckte inte det var någon större skillnad mellan Premium och det som ingick i R.
Båda 2 lät riktigt bra. Så jag valde bort det.
Lägger dom extra kronorna på en bas låda längre fram om jag skulle bli sugen.

Ang parkeringsassistent så tror jag inte man använder det så jätte ofta. Den gick inte heller att väja till.

Har aldrig provat Volvons men vet att tex passats säger nej till luckor som det går att trycka in sig i.
Och där den tycker att man får platts så går det fortare att parkera själv än att hålla på med den funktionen.
Däremot så har ju passat släppt en liknande grej för parkering med släp och det kan jag tycka är bra för där får man böka bra mycket mer.
Användarvisningsbild
av crumpets
Klart du ska ha skinn :) Ser såå mycket bättre ut! Ger den där lilla extra lyxbilskänslan som man är glad för varje gång man tittar på bilen.
av Ronne
Dennis86 skrev:Skin eller ej?
Jag har beställt helskinn till min s60 RD , tycker att de med Nubuck/textil ser lite slitna ut efter ett tag.
Kanske beror på hur man vårdar sin klädsel?

/Ronne
Användarvisningsbild
av Kite
Bärkassehållare kanske ? Har det inte själv men funderar på att eftermontera. Varje gång jag har handlat så är det svårt att få någon fasons på plastkassarna i bagaget.
Användarvisningsbild
av Perra83
Kite skrev:Bärkassehållare kanske ? Har det inte själv men funderar på att eftermontera. Varje gång jag har handlat så är det svårt att få någon fasons på plastkassarna i bagaget.
Finns det? Har inte sett det på någon V60. Hade det i en S60 och det va riktigt bra.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag har kört rätt mycket med dom nya S60/v60 r-desingn stolarna med skinn men jag skulle inte välja det igen på en r-design dom där r-design stolarna skinn/nubuck tror jag det heter är bekvämare tycker jag. Lädret i R-design är löjligt tunt.
Användarvisningsbild
av joel80
Byta ut handtaget ovanför förardörren till glasögonfodral! :)
Liten option som är praktiskt.. Går också enkelt att eftermontera.
Lika så stänkskydd.. Bra för att minska sprutet längst med trösklarna.

Det tråkiga, enligt mig,med R-design är att man torskar viss komfort. Jag skulle nog vilja ha ett mindre hårt chassi.

BLIS kan ju också vara fint att ha.. Om man inte har svårt för teknik som ibland blinkar o låter. :D

Jo men jag fattar inte riktigt. Du petar i en s[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]

Tvättade bilen till en bekant, fin färg […]