...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Tyckte den här passade här då just förarsorten lockar till irritation...

Just i den här situationen ser jag framför mig precis den sortens förare som gör nått så puckat.. den här gången med ett resultat som inte var så lyckat. Visst känner man lite sötma i munnen när man läser det ändå? Med tanke på att ingen skadades utan det bara blir rättsliga följder..

Krockade med polisbil
I den andra krocken klarade sig föraren utan skador. Älgen däremot skadades och sprang till skogs. Jägare tog hand om den.
En polispatrull som var på platsen hade stängt av trafiken och det var långa köer.
Plötsligt dök en bil upp och körde förbi hela kön och körde rakt in i polisbilen. Ingen polisman satt i bilen och den polis som dirigerade trafik hann hoppa undan.
Polisbilen blev rejält kvaddad och fick bärgas från platsen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19979087.ab
HAHA vilket jävla stolpskott. :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag skulle gett mycket för att höra diskussionen mellan polisen och den föraren efter smällen!
Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. kanske rätt bra idé att inte blåsa på snabbt i vägrenen när man inte har sikt framåt! Jävla idiot.. det gör ju det hela ännu värre. Bara tur att hen inte mosade nån person. Hoppas personen i fråga aldrig får köra bil igen! :x
Användarvisningsbild
av vetten
Det där med att inte stanna för fotgängare vid övergångsställe! Idag hade jag och en annan bil stannat för att släppa över en fotgängare vi stog båda i vänsterfilen då det kommer en buss i högerfilen som bara blåser förbi utan att stanna! Idiot är väl det rätta ordet för hen. Ska lägga upp en filmsnutt på det imorrn om jag kommer ihåg, har faktiskt lust att skicka in den till Uppsalabuss också.
grillchips skrev:Var det inte så förr?
Mitt körkort är så färskt som tre år och jag fick aldrig lära mig att man SKA, snarare att man BÖR av samma anledning som du nämner. Ingen lag på att du ska blinka för att underlätta men däremot lag på att blinka ut.
Har också ett hyfsat färskt körkort på 1,5 år. Min körskollärare utbildade på det sättet att man blinkar i en rondell som vid en vanlig vänstersväng och sedan blinkar höger när du ska ut, sa inget om att man inte behövde blinka vänster. Tycker det verkar vettigare än att läraren skulle säga; "Du måste inte blinka här men det är bra om du gör det."

Jaja, dock så är ju 90 % av de rondeller jag passerar en-filiga och har samma diameter som en buss så jag kommer nog alltid blinka vid vänstersväng oavsett storlek på rondellen.

Det är som sagt luddigt, så detta ämne kommer nog att diskuteras i oändlighet.
Senast redigerad av 1 GummiFace, redigerad totalt 0 gånger.
GummiFace skrev:
Har också ett hyfsat färskt körkort på 1,5 år. Min körskollärare utbildade på det sättet att man blinkar i en rondell som vilken vänstersväng som helst, sa inget om att man inte behövde. Tycker det verkar vettigare än att läraren skulle säga; "Du måste inte blinka här men det är bra om du gör det."
Det tokiga med att lära ut så är att det kan bli böter för det om man följer det rakt av. Man ska (läs måste) blinka höger när man svänger ut ur rondellen.. Om man gör som i korsningar och blinkar vänster genom hela rondellen är det fel, och jävligt störande för de som står och väntar på att köra ut i rondellen där du ska ut ur rondellen... Och inte kör för att det blinkas till vänster även precis innan det körs it ur rondellen.
joel80 skrev:
GummiFace skrev:
Har också ett hyfsat färskt körkort på 1,5 år. Min körskollärare utbildade på det sättet att man blinkar i en rondell som vilken vänstersväng som helst, sa inget om att man inte behövde. Tycker det verkar vettigare än att läraren skulle säga; "Du måste inte blinka här men det är bra om du gör det."
Det tokiga med att lära ut så är att det kan bli böter för det om man följer det rakt av. Man ska (läs måste) blinka höger när man svänger ut ur rondellen.. Om man gör som i korsningar och blinkar vänster genom hela rondellen är det fel, och jävligt störande för de som står och väntar på att köra ut i rondellen där du ska ut ur rondellen... Och inte kör för att det blinkas till vänster även precis innan det körs it ur rondellen.
Förra posten ändrad, formulerade mig fel med "vilken vänstersväng som helst"

Jag medveten om att man ska blinka höger ut ur rondellen, det hela som jag skrivit om är just vänsterblinkningen som för mötande trafik kan bli störande om den inte genomförs. :wink:
  • 1
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 552

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]