NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej. Jag blev lite rädd att min V50 hade ärvt något från Volvo 66.
..de har förmodligen inte mer gemensamt än kvalitén på inredningen.. :wink:

Men hade jag sprungit över en DAF 55 Coupé idag hade jag gärna förbarmat mig över den, att inte Volvo tog upp coupémodellen, första året klistrade de ju bara på nya emblem.., den kunde ju blivit C30:ns urfader!?
Bild
P210 skrev: ..de har förmodligen inte mer gemensamt än kvalitén på inredningen.. :wink:
Nu var du nog lite väl elak mot V50. ??:-/ Till och med den Renault CW4 jag hade i min ungdom hade bättre inredning än DAF.
Det var bara en gliring till ett tidigare inlägg av Crumpets..
Kvalitetskänslan i V50 är liksom C30 och S40 nästintill obefintlig. Extremt påvra bilar interiört tyvärr. Jag hade lätt kunnat tänka mig en V50 om man ser till exteriören men den kändes gammal redan när den kom och tyvärr gjordes ingen större uppdatering vid faceliften 08 heller.
Men synd att inte Classic hann få samma läderklädda bräda som C70 executive utrustats med, tänk den med sömmar i Orange Flame :D
Bild
Det hade varit snyggt :D
I valet mellan en 109hk Drive med 5-växlad låda och 115hk D2 med 6-växlad låda, så hade jag valt D2 alla dagar i veckan.
Jag har haft båda varianterna och jag anser att 109hk Drive är knappt körbar medan D2 är helt ok.
Min förbrukning har varit 0,58 l/mil med 109 hk Drive (utan start/stopp) och 0,55l/mil med D2 (med start/stopp), detta är verklig förbrukning och vintertid använder jag värmaren ganska flitigt.
Jag har varit ganska besviken på förbrukningen då angivna värden vid blandad förbrukning är 0,45 respektive 0,38 L/mil.
Mycket snack om DAF här :) detta är vad den är baserad på: Bild

Jag tycker i övrigt att det viktiga du ska få med är minst high performancestereo, bluetoothstreamning av musik, d2 och xenon.
Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]