Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
Cryqer skrev:För bara några minuter sedan var jag iväg för att köpa rakblad och en rakbladshållare för att enkelt kunna ta bort toningen. och DÄR står en TILL NY Volvo med precis samma toning som min!
Båda bilarna har toning på sidorutorna fram.
av Sharkbait
falcon skrev:trycka ner en mejsel?? tror inte att dom "trycker ner" en skruvmejsel om rutan är nere, skulle dom skada ngt så får dom stå för det.
En bil jag hade så plockade jag ur säkringen. Besiktningsmannen körde ned en skruvmejsel och frågade om det satt toning på sidorutorna fram och om det var anledningen för att säkringen var urplockad.

Det blev en 2:a på det och revor i toningen.

Bilprovningen får stå för ny olaglig toning på sidorutorna fram? Lycka till och processa det ärendet med/mot Bilprovningen och få ersättning.
Användarvisningsbild
av falcon
trycker man ner en mejsel i dörrsidan så tror jag nog att glaset blir repigt också och inte bara solfilmen.
av oldtimersmc
Ett annat tipps är att ge fan i det och åk med originaltoningen fram så slipper du "problem med besiktningen" och vi andra ser vad fan du håller på med/ möjligen har för avsikt att göra eller inte göra.
Användarvisningsbild
av falcon
rutan framför B stolpen ska släppa igen minst 70% ljus för att vara godkänd, är det original så borde Volvo kunna fixa ett intyg.
hur man ska bevisa detta annars vet jag inte.
av oldtimersmc
falcon skrev:rutan framför B stolpen ska släppa igen minst 70% ljus för att vara godkänd, är det original så borde Volvo kunna fixa ett intyg.
hur man ska bevisa detta annars vet jag inte.
Genom att ge fan i å tona den exempelvis...
av Andis
Mycket fin bil du fixat till.
Gillar stuket på den tycker som du med ser lite agresivare ut med vindavisarna.

Lycka till med rutorna.
av skaris
Köp nya rutor på skroten och montera inför varje besiktning.
Gjorde själv så på min gamla 850 i många år.
Fick alltid någon kul kommentar om varför det inte satt några dörrsidor på framdörrarna:)

Snygg bil föresten :-)-)
av Cryqer
Tack så mycket för positiva kommentarer över bilens utseende! :-)

Det kommer nog att sluta med att jag får dra bort den toningen som sitter, vare sig det är från fabrik ( alla säger olika ). Eller om det är gjort efteråt av tidigare ägare.

Utöver rutorna så glappar de i höger styrled, kärvar i fjäderbenslagring vänster fram ( nya coilovers :S ) Samt dimstrålkastarna bländar tydligen, dom har inte någon riktig ljusbild. Dom bara lyser!

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]