Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dennis86
LazerHawke skrev:
Dennis86 skrev:Stockholm
aah okej finns en här i gbg annars som gör bra mjukvaror :)

Ok. Tänkte ta det genom handlaren är bara lite o rolig för lådan.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Dennis86 skrev:
LazerHawke skrev:
Dennis86 skrev:Stockholm
aah okej finns en här i gbg annars som gör bra mjukvaror :)

Ok. Tänkte ta det genom handlaren är bara lite o rolig för lådan.
kolla om du inte kan pruta ner det isåfall? 9200 är mycket pengar
Användarvisningsbild
av leiwi
OM det nu är så att din Volvohandlare erbjudit dig en trimning av annat märke än Polstar kommer han förmodligen inte ha sitt arbete kvar efter Jul , företaget han jobbar på kommer säkerligen inte heller få sälja fler Volvo.

Det är ju ett konstigt erbjudande ,då du skulle förlora hela din nybilsgaranti om bilen förses med annat än Polstar.

Helt OTROLIGT märkligt !!!!! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
av Maximuspro
Volvohandlare över Vänern rekommenderar ofta annat än Polestar. Själv har ja Rica, supernöjd. Haft det i två bIlar.
Användarvisningsbild
av ER
Pröva med att pruta ner Polestar till 6900kr som just nu gäller för MTY11 och äldre bilar, om inte så acceptera och njut av extrakraften för oavsett så kommer du bli nöjd med polestar så det slipper fipplas och fulas med då det är helt lagligt och helt öppet i Volvos ögon då det är dom som utför operationen och garantier fortsätter gälla.
Enklaste sättet att sabba garantier är fultrim oavsett box eller mjukvara du tvingas ta ur vid service/besiktning/så fort bilens mjukvara skall uppgraderas.
Ev försök få med andra tillbehör som premuim mattor, matta till skuffen, ev andra tillbehör så polestar ,motsvarar ca 6900-7000kr av priset. Säkert lättare få med dessa mattor utan kostnad i priset än pruta på enskilda operationer.
av ansjo
Jag tror det är ett missförstånd, köparen har säkert blivit erbjuden Polestar men jämför och frågar om en helt annan optimering. Hur som helst, det är klart värt 9200:- att få den extrakraften Polestar erbjuder :)!
av Dennis86
Ja får man ner det till 6900 så kan det vara aktuellt.
Men jag är mer inne på Rica som jag fick tipps om i tråden.
Dom har något steg 2 som ska ge 275hk.

http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Där står det att lådan håller för 440nm.
Bilen har original 420nm.
Vilken optimering man än väljer så kommer man över max nm enligt länk.
Kommer jag få problem med lådan eller är det något som inte stämmer?

Jag valde en R Design så hoppas det ingår några tyg mattor där =)
Användarvisningsbild
av crumpets
Volvo själva tar ju ut 480Nm ur den lådan. Jag hade nog kört Rica steg 1.
Användarvisningsbild
av ER
Med automat så är ju mest troligt oljebyten i lådan nödvändigt så den orkar hålla emot då specade moment är med viss grad av slitage på oljan, nu ökad detta slitage så spolning och oljebytet kommer tidigare än efter bilens livslängd passerat. Fast oljebyte gör man ändå med max 12000mils intervall om man som ägare är skötsam och gillar att saker håller längre av ekonomiska skäl, kommer själv spola lådan ihop med 12000 servicen senare "bara för att".
Men hur som helst är det dumsnålt att på ny bil med garantier INTE köra Polestar så garantier och allt behålls för händer något och det upptäcks vilket det gör om misstanke finns så nekas ersättning om du kör sönder tex lådan vilket kan göras om man inte använder insidan av huvudet då vissa bara trimmar utan förnuft och sen gråter när det pajar utan att fatta att dom själva orsakat det.
Att det påverkar andrahandsvärdet positivt med regbesiktat/lagligt Polestar är bara bra då annat trim sänker andrahandsvärdet mera än det kostat och reducerar ev köparkrets senare då normala personer inte vill fippla för att få igenom vid besiktning utan bara köra.
Visst kan jag peta ner RICA:s 245hk kit ovanpå Polestar om jag vill senare men att ha lagligt i grunden är alltid bra.
Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

XC90 är ofta luftfjädrade. De svälj[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ryssland hotar med evigt krig - ”Vi stred mo[…]