Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svedan
Tonad frontruta och sidorutor på framdörrarna görs aldrig av tillverkaren utan måste vara eftermonterat. Olagligt och nedslag. (Tror man får ha 10 cm toning i överkant?)
av oldtimersmc
Sidorutor bak och bakruta ok men inte sidorutor fram o framruta...

Man vill ju kunna ha ögonkontakt med föraren för att kunna klura ut vad hen har för avsikt att göra mm mm
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Riktigt läcker kärra annars 8) Tyckte den såg "bättre" ut på bilderna utan "vindskydden?" monterade på rutorna dock, smaksak såklart :D

Tror inte någon verkstad som får släcka 2:or vågar ta bort den utan åtgärd dock.. Så som andra skriver får du nog ta bort, besiktiga om och sedan sätta tillbaks det om du saknar det. Sen hoppas på att inte åka fast i någon flygande inspektion :wink:
Användarvisningsbild
av börne
rosenlorden skrev:Riktigt läcker kärra annars 8) Tyckte den såg "bättre" ut på bilderna utan "vindskydden?" monterade på rutorna dock, smaksak såklart :D
Det där har jag heller aldrig förstått mig på... plastbitar som sticker ut & bara ger ett orent utryck, ögonlock & stegrande älgar är också sånt som bara förstör, men som du säger alla har vi olika smak, hade väl varit riktigt trist annars.

Men förutom plastbitarna & det gula klistermärket på ett par bilder var det :-)-)

Rätt färg var det också :wink:
av Cryqer
Haha, ja, dedär gula klisterlapparna satte jag dit som ett prov om jag gillade det eller inte. Jag vet fortfarande inte om jag gör det...Sen Vindavvisarna satte jag dit för at jag sett att många andra har det och tyckte att det kunde vara kul att prova. Den ser lite argare ut, men den är mer clean utan. Så där är jag också väldigt kluven.. Detta är mina första bil nämligen så jag känner och ser vad jag gillar ^^
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Gå in på volvocars hemsida och kolla standardutrustning, där står det:

Tonade rutor, 25% toning på samtliga rutor
av Cryqer
~Kalle~ skrev:Gå in på volvocars hemsida och kolla standardutrustning, där står det:

Tonade rutor, 25% toning på samtliga rutor
Du menar minvolvo.volvocars? :)

Edit; De står ingenting om toning på någon av rutorna..Blir väl att rycka bort den toningen i fram då, sen tona om till sommaren ^^
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]