Dags för lite uppdatering igen för dom som är intresserade
Bytte Lambdasonden när jag ändå hade bilen på bockar för att byta till vinterdäck. Hade ingen gängtapp hemma så jag fick fila bort dom första varven på gängorna för att kunna skruva den i botten. Sedan justerade jag in bränsletrycket enligt anvisningar på
http://www.etanol.nu och nu kommer det mest intressanta, Bilen går som aldrig förr. Uppskattning, 20 - 30 hk mer ur motorn. Den har gått väldigt bra innan, men jag kommer inte ihåg att den gått så här bra någon gång under tiden jag haft den.
Enda nackdelen, om det nu är en nackdel, är att bränsletrycket ligger på
7,5 kg. Väldigt högt tycker jag, men det är kanske normalt. kanske borde skaffa andra spridare ändå. 16V motorn har (tror jag) större spridare än 8V motorn. Hur ser jag skillnad på dom, och hur ska dom se ut. Dom som sitter i min bil är gul/beigea till färgen. Några förslag på spridare? Skrev om hur högt bränsletryck man borde ha på min motor på Etanolsidan för 3 månader sedan, men inget svar.
Bränsleförbrukningen är fortfarande 1,4 l/mil, ska bli spännande att se om det ökar nu när "fler hästar ska ha mat" :lol: Har frugan gamla mobiltelefon fast monterad med en app som trippmätare. Den "går igång" när jag "slår på" tändningen (sitter i cigg. uttaget) och stängs av när jag stänger av tändningen. funkar bra.
Mvh
Lennart