- lör 06 dec 2014, 06:52
Snacksalig skrev:Om jag skippar navigationen, dvs byter bort BE pro mot BE +taklucka, så kan jag uppgradera till VOC...
Det var också ett av mina val. Vad du väljer beror nog mest på om du uppskattar navigation. Jag har en lös bredvid när jag har behov. Takluckan ser ju lyxigt ut men inget jag begriper mig på. Jag som är 186 lång slår huvudet i luckan, lagre innertak med lucka. Vad valde VOC. Praktiskt med körjournal och att kunna fjärrstarta värmaren. Sedan får du ju med en säkerhetsdetalj att om du krockar så kallar bilen på hjälp. Du kan även trycka på en knapp så kommer du till en larmcentral som ser var du är. Känns tryggt. Som privatperson så skall man betala för ett abonnemang efter 3 år tror jag det är. Får se vad det kostar och om jag tycker det är värt det. Men om man skulle krocka och behöver hjälp. Så är det väl värt massor.... Välj klimatpaket med VOC är mitt tips. Jag som är hundägare skulle valt en mörk klädsel och lastpaket. EL-baklucka har jag uppskattat mer än jag trodde. Men det är lika när det är den här smutsiga årstiden. Man slipper skita ner sig genom att inte behöva ta på luckan. Du får en bra bil hur som helst. Lycka till!
Nuvarande bilar: V90 CC MY-20 D4 AWD automat och V90 CC MY-19 D4 AWD automat. Tidigare bilar: XC70 MY-13 D4 AWD DE Automat, XC70 MY-16 D4 AWD Sport automat, V70 MY-10 D4 Summum automat. Opel Vectra-06 2,0 T, VW Passat-06 tdi 170. Opel Vectra -05 2,0T. Opel Astra-00, Opel Astra-96 och Maxda 323-81.