NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag har en vän som fick fel på generatorn och efter bytet fungerar inte radion. De i volvoverkstaden hade konstaterat att radion eller modulen havererade då generatorn gav upp. Det skulle kosta 11.000:- att fixa. Är detta vanligt på denna modell och årtal eller är det något skumt här? Jag har aldrig hört talas om något liknande och har haft ett antal havererade generatorer. Bilen är en V50 etanol 2007.
Kan du lyckas få någon att stänga av MOST säkerheten i CEM modulen så kan du stoppa in en V50 stereo från skroten utan kodning (förutsatt att det är en likadan enhet , 1/6 CD osv...)
Tycker också det är lite skumt. Varför skulle bara radion gå sönder när generatorn pajade. Radion borde bara kunna gå sönder via en överspänning men varför gick inte en massa annat sönder också? Hoppas att du hittar en bra lösning på radioproblemet men 11 000:- tycker jag låter mycket. Vid köp av någon ny radio var bara uppmärksam på tomgångsströmen. Mycket mer än 5mA borde den inte dra i tomgång.

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok