Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Har precis fått min nya V60 D4 AWD Ocean race, blå metallic, ljus skinn, driver alert, drag, lastpaket, paddlar och jag är ÖVERFÖRTJUST. Hade likadan fast 2013 Dynamic Edition innan och det jag tycker mest om är att bilen blivit snyggare, känns lite tajtare o rappare men framför allt sätena i VOR som kramas, med el. svankstöd(äntligen saknar jag inte de tyska sportstolarna!), automatiska helljuset som funkar perfekt och hustrun gillar rattvärmen. Motor o växellåda verkar också slipats till lite. Ska bli spännande att följa denna Torslandatillverkning och se om den är lika bra o felfri som min förra Gentproduktion. Tack vare 17"fälgar fick jag den väldigt snabbt. Beställdes 10/10, lev 4/12. Nu blir det kul med långresa i helgen. :lol:
Användarvisningsbild
av Funk
V60 har mig veterligen aldrig byggt någon annanstans än Torslanda...

/Thomas
av TureMagnusson
Grattis! :)

Jag har beställt en bil som är väldigt lik din (V60 D4 Ocean Race, Aut, Blå, Ljust skinn, liknande paket) men med FWD. Jag har också bytt till 17" Portunus men jag ser inte fälgarna i specen på "Min Volvo". Vet du om dina 17"-fälgar syntes där? Säljare säger att ordern är korrekt lagd och ser riktigt ut från hans sida och försäkrar mig att bilen ska levereras med 17". Men jag blir lite fundersam varför det inte syns på "Min Volvo"-sidan.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag önskar också att jag hade tagit ljust skinn till min OCR, men skippade det pga av en 3-åring och en 5-åring:)

Men tycker helt klart att det ljusa skinnet gör hela bilen snyggare på en OCR!
Senast redigerad av 1 volvobrasse, redigerad totalt 0 gånger.
av TureMagnusson
volvobrasse skrev:Jag önskar också att jag hade tagit ljust skinn till min OCR, men skippade det pga av en 3-åring och en 5-åring:)

Men tycker helt klart att det ljusa skinner gör hela bilen snyggare på en OCR!
Grattis till ditt 400:e inlägg, volvobrasse! Dags att bjuda på tårta, tror jag! :)
av D1000
volvobrasse skrev:Jag önskar också att jag hade tagit ljust skinn till min OCR, men skippade det pga av en 3-åring och en 5-åring:)

Men tycker helt klart att det ljusa skinnet gör hela bilen snyggare på en OCR!
Instämmer, men även jag hoppade över ljus klädsel denna gång, har haft det tidigare och min jeans färgade av sig på förarstolen ordentligt så det vill jag inte uppleva igen.
Senast redigerad av 1 D1000, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
TureMagnusson skrev:

Men tycker helt klart att det ljusa skinner gör hela bilen snyggare på en OCR!
Grattis till ditt 400:e inlägg, volvobrasse! Dags att bjuda på tårta, tror jag! :)
Haha tack tack! Får man presenter också?:)
Användarvisningsbild
av Paglar
Det låter bra "Exquattro", jag har beställt en likadan men med 18", preliminär leverans W14.
Lite surt att missa vintersäsongen när man till slut bestämt sig för att köra fyrhjulsdrivet igen, men det kommer fler vintrar.
OM RYSSEN KOMMER

Betraktar Ryssland alltså 21 år som en[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

XC90 är ofta luftfjädrade. De svälj[…]

Belysning

Belysning i Kupen, belysning i bagaget eller belys[…]

Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]