- tor 04 dec 2014, 18:53
Men men. Det bästa är ju att prova själv och bilda sig en egen uppfattning.
För övrigt är jag nöjd men min V50 D5 -08
Med övervägande landsvägskörning (i princip ingen motorvägskörning) ligger förbrukningen på 0,5-0,6 enl. färddator. Förbrukningen verkar stämma bra sommartid men vintertid får man nog lägga på någon dl pga. dieselvärmaren.
För övrigt ingår parkeringsvärmare på D5. Kanske gör det på andra motorer också när det gäller de senare årsmodellerna.
crumpets skrev:Kvalitetskänslan i V50 är liksom C30 och S40 nästintill obefintlig. Extremt påvra bilar interiört tyvärr.Klart bättre i V70/S80 men "nästintill obefintlig" håller jag inte med om. Nu har jag i och för sig summum med skinn men det är inte så att det är massa lösa plastdetaljer som ligger och skorrar eller så. (Om man bortser från plastkåpan vid regnsensorn som börjat skorra mot rutan efter att den byttes pga. stenskott. Löste detta med en liten pappersbit som kilats in.)
Men men. Det bästa är ju att prova själv och bilda sig en egen uppfattning.
För övrigt är jag nöjd men min V50 D5 -08
Med övervägande landsvägskörning (i princip ingen motorvägskörning) ligger förbrukningen på 0,5-0,6 enl. färddator. Förbrukningen verkar stämma bra sommartid men vintertid får man nog lägga på någon dl pga. dieselvärmaren.
För övrigt ingår parkeringsvärmare på D5. Kanske gör det på andra motorer också när det gäller de senare årsmodellerna.
/ Tomas