NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
v50chrill3: Haha njaaa, du kan få mina 15" Isis med fräscha dubbdäck på. ;)
av v50chrill3
Ja nog ska jag få tag på gummin..Faktiskt letar jag dubbdäck men vet inte om jag kan ha 15" på min pärla men annars vad vill du ha för de..?Fabrikat på däcken..?
Användarvisningsbild
av Micce1980
grillchips skrev:Den som plockar den där ratten åt mig får... öh. Betalt för ratten, lite extra ölpengar på kontot och ett hedersomnämnande i mina garage-trådar. :P
Hämtade en r-ratt, sådan utan r-design emblem idag på en skrot. Är dock osäker på om jag ska behålla den så beslöt mig för att lägga ut den här på säljes mot bud och säljer den om något intressant bud dyker upp. Den bör komma in när som där om någon moderator har lite tid för det.

Håll utkik på avd säljes. :wink:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jag monterade ur den enligt volvos anvisning och det gick finfint. Byta ratt är nu när man tagit bort en enklare än att tvätta bilen. :wink:

Är mest osäker på om jag bryr mig så pass mycket men får smälta det lite och fundera.
Användarvisningsbild
av grillchips
Fy va sugen man blir... Dock skulle jag nog bara skambuda och därför vara ointressant, men skicka gärna pm om hur mycket du fick ge. Jag kan i samma pm ange var min gräns ligger innan om du vill veta. ;)

De utan r-design i botten är väl rattarna som främst satt i pre facelift-bilarna som då kallades sport, de var tomma i botten. Att dessa satt i nyare bilar visste jag inte men kan såklart vara eftermontering.
Användarvisningsbild
av SvenB
De satt i Classic. Jag har ju en :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Aaaah så de återkom i den varianten där, fint, då har jag lärt mig något nytt idag. Tack Sven! :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
P210 skrev:Har du ingen själv så montera den! skitenkelt och gjort på en kvart!
Det bästa jag köpt till min bil, fet som en falukorv och underbar att greppa..
Min guide:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... hilit=ratt
Monterade en idag och det tog kanske 45 min allt som allt men då tog jag det sanslöst försiktigt samt att jag fick flytta över rattknapparna med. "Fet som en falukorv" jo jag tackar. 8)

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]

Har du kollat felkoder? Min D4 VEA -15 har gjort s[…]