Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
#924189
sony skrev:
Droopy skrev:
para skrev:Tveksamt om du har nån rätt att avboka bilen. Det är väl bara fälgar/däck som är fel och det löser dom ju lätt.
Reporna poleras bort eller i värsta fall omlackning. Händer nog ofta fast man inte vet om det.

Vad stod det förresten på ditt kontrakt om färgen på innertaket? Stod det svart innertak på ditt kontrakt men ljust på beställningen säljaren hade? Låter lite konstigt...

Han har all rätt att avboka bilen, dok så har säljaren rätt att ta ut en avgift för det jobb han lagt ner.
Vilket jobb?! Han gjorde inte sitt jobb annars skulle inte trådskaparen gå igenom det här.
Må så vara men nu hänvisar jag till lagtexten och där har säljaren rätt till att ta ut en avgift för det arbete han lagt ner på affären. Något reducerat pris på en nybeställning har han inte rätt till, men en ny bil har han all rätt till.
av para
#924193
sony skrev:
Droopy skrev:
para skrev:Tveksamt om du har nån rätt att avboka bilen. Det är väl bara fälgar/däck som är fel och det löser dom ju lätt.
Reporna poleras bort eller i värsta fall omlackning. Händer nog ofta fast man inte vet om det.

Vad stod det förresten på ditt kontrakt om färgen på innertaket? Stod det svart innertak på ditt kontrakt men ljust på beställningen säljaren hade? Låter lite konstigt...

Han har all rätt att avboka bilen, dok så har säljaren rätt att ta ut en avgift för det jobb han lagt ner.
Vilket jobb?! Han gjorde inte sitt jobb annars skulle inte trådskaparen gå igenom det här.
Nu var det ju inget direkt fel på bilen, bara fel däck/fälgar och några repor. Antar att återförsäljaren åtgärdar detta.
Fri lånebil under tiden är en självklarhet. Försök tjata till dig full tank eller liknande också som liten kompensation.

Strulet med innertaket hade kunnat undvikas om trådstartaren hade läst igenom kontraktet och sett till så att alla tillval fanns med där. Det brukar jag iallafall göra när jag beställer ny bil, även om det går genom ett leasingföretag.
av D1000
#924219
Inte hela världen bara handlaren :lol:

När jag väl ringer och jag ska hämta bilen så kommer jag att gå igenom den med ett förstoringsglas :shock: och kräva kompensation iallfall.
Användarvisningsbild
av poseidon
#924225
Precis, det är en bättre utgångspunkt. Gå igenom bilen och föreslå sen en lämplig kompensation exempelvis Lackbehandling eller en takbox eller liknande.
av D1000
#924403
Bilen är nu uthämtad och handlaren hade mage att frågade om jag kunde ge dom bra betyg i deras kundundersökning som skulle skickas ut till mig inom kort. Gissa vilket betyg jag kommer att ge handlaren..
Användarvisningsbild
av sony
#924411
Har du några bilder på bilen...är du nöjd nu , är allting fixat?
av D1000
#924416
Har inga bilder ännu tyvärr. Jag har fortfarande inte fått sommardäcken ännu, men handlaren har beställt dom iallafall och bör levereras om 1-2veckor.
av Mangeh73
#926765
Jag förstår inte det där med "registrerad som förare för att kunna följa leveransen"

Man behöver väl:

1. Ett Login till http://www.minvolvo.se (och det skapar man själv)

2. Här kan man lägga till sin kommande bil själv om man bara får bilordernummer och kundordernummer.

Eller har jag missuppfattat något?
av Rudolfs
#926779
Handlaren lägger in bilen åt dig.

Efter att ha kört en längre sträc[…]

Gnisslande baklucka XC90 -21

Kan det vara motorerna kanske? Om du handdrar luck[…]

Hög framvagn biltema

Hej. Jag har en v70 2,4 170hk automat 2007 framhj[…]