Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannah
Har mycket problem med VOC. :evil: :evil: :evil: Dels tappar jag kontakten med bilen då och då. Jag kan inte öppna bilen från appen. Störigt, men detta är väl något jag får vända mig till en verkstad om. DOCK tappar jag inloggningen när en uppdatering av appen sker. Har någon med samma problem? Man vet ju inte NÄR appen uppdateras. Hade tydligen bilen olåst hela natten :-(O) :-(O) utan indikation pga att appen uppdaterats någon gång och under tiden har jag alltså varit utloggad. Är inte detta tröttsamt? Inloggningen borde ju kunna hänga kvar trots uppdatering tycker jag. Vad säger ni andra?
Användarvisningsbild
av Perra83
Nej efter uppdatering får man logga in på nytt.

Stäng i så fall av autouppdateringen så är det problemet löst så du får notiser från bilen.
av Johannah
Tack, då stänger jag av automatisk uppdatering. Kan dock tycka att det är lite märkligt att inloggningen inte kan följa med en uppdatering. Många andra appar klarar av det, men men.
Tack då vet jag att det inte bara är jag som har detta "problem" (:-)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Läste på en annan tråd att VOC har haft strul med servar, ska tydligen komma någon ny uppdatering.
Användarvisningsbild
av joel80
Kan ju vara lite av en säkerhetsrisk att inloggning följer med uppdateringar. Kan tänka mig att det skulle kunna öppna för några fina bakdörrar för en kunnig hacker.
Öppna bilen från appen har jag aldrig haft problem med.. Funkar varje gång.. Praktiskt om nån ska ha nått ur bilen o man inte är på plats.. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Kommer inte åt VOC via hemsidan..

Nån annan som har problem nu?
Skärmklipp 2014-12-02 11.41.51.png
Skärmklipp 2014-12-02 11.41.51.png (97.55 KiB) Visad 787 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
Ja appen har funkat som vanligt hela dagen.. Men tänkte skriva in i körjournalen via datorn då det är lite enklare och går snabbare..
Nu är dock sidan fungerande igen.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]