Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Mkt riktigt fick jag ett nekande svar då han anser att jag köpt bilen utan garanti till ett bra pris.

Jag köpte bilen till ett bra pris och utan garanti utifrån de felen vi kom överens om när jag köpte bilen: Svetsat avgassystem, inga vinterdäck och bulor i höger bakdörr.
Hade man vetat att bilen hade fel i motorstyrningen skulle jag naturligtvis inte köpt den.

Slår man bilen på bilpriser.se så värderas bilen lägre än vad jag gav för den när jag köpte den.
För att ARN ska ha någon effekt ska handlaren vara ansluten till mrf. Är man ansluten till mrf så MÅSTE man följa ARN:s rekommendation. Är man inte det kan man skita i det om man vill för ARN kan bara rekommendera en åtgärd till en näringsidkare. Då får man som kund gå via tingsrätten i stället.
Man kan aldrig förhandla bort reklamationsrätten i konsumentköplagen. Vad är det för sopa till handlare detta?

Baserat på vad handlaren svarat skulle jag gå direkt till tingsrätt och hoppa över ARN. Låter inte som en handlare som kommer respektera deras utslag och då har du bara tappat en massa tid och ork.
Lövet skrev:Man kan aldrig förhandla bort reklamationsrätten i konsumentköplagen. Vad är det för sopa till handlare detta?

Baserat på vad handlaren svarat skulle jag gå direkt till tingsrätt och hoppa över ARN. Låter inte som en handlare som kommer respektera deras utslag och då har du bara tappat en massa tid och ork.
Ja du det kan man undra. Gjorde misstaget att googla företagsnamnet igår och enligt ratingen där så är man oftast hjälplös vid köp på den här firman.. Vi får väl se..
Lucif3r skrev:
mattish skrev:Har fått ett annat hett tips om att luftmassemätaren skulle kunna vara boben i dramat mtp symptomen på bilen.
*ahem*
Lucif3r skrev:Felet låter lite som när LMM'en är kass och bilen går på sitt nödprogram
(PO)
Det var ju dig jag menade, eller.... :wink: :lol: :D :oops: :oops:
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]