- tis 02 dec 2014, 10:24
Hej forumvänner!
Jag lade i veckan som gick en beställning på en ny XC70.
Efter 3,5 år med V70 2,5FT R-Design, så kommer jag byta till gubbgung och markfrigång. Troligen kommer jag att sakna kraften och ljudet från 2,5-litersmotorn, men vinner ju å andra sidan bränslebesparing och komfort.
Spec:
XC70 D4 Summum BE Pro
Automat
Driver alert med adaptiv farthållare
Klimatpaket med tidur
Solid Vit
Takspoiler
Soft Beige Läder
Sommardäck på Valder 17"
Vinterdäck på Cecino 16" Friktion
Ovanstående innebär i praktiken en massa lullull (som Christer Glenning skulle ha uttryckt det), och i mina ögon att bilen är välsmetad med utrustning:
Adaptiv farthållare
Driver alert (med att pling-plong)
Parkeringshjälp fram/bak
El-uppvärmd ratt
Keyless
El-förarstol
Navigation
Taklucka
Läderklädsel
Jag kan vara tveksam till följande:
Ljust läder - lite rädd för att det ska vara svårt att hålla rent.
Driver alert (gå ju att stänga av)
Jag har inte kört D4 VEA, däremot gamla D4 2,4 och D4 2,0, och de var ju trevliga. Fast den nya 8-stegade har ju fått bra kritik och D4 VEA lär ju i alla fall på pappret vara lite snålare än de gamla, eller?
Vad gäller den gamla bilen, så har jag trivts bra med den. Jag var redan från början tveksam till sportchassiet och kan säga att jag fått mina fördomar besannade. Bilen är stötig, även fast jag bytt bort 18"-sporthjulen mot lite mer sobra 17".
Att bilen var sänkt var inte något som jag tänkte på vid köp, men som jag har tänkt på många gånger därefter. Det ska bli så skönt med +8,5 cm markfrigång.
Jag är omringad av idel bilointresserade människor, så jag ville bara dela min glädje med någon.
Tack för att ni finns, med allt ert kunnande och alla bra frågor och svar!
Jag lade i veckan som gick en beställning på en ny XC70.
Efter 3,5 år med V70 2,5FT R-Design, så kommer jag byta till gubbgung och markfrigång. Troligen kommer jag att sakna kraften och ljudet från 2,5-litersmotorn, men vinner ju å andra sidan bränslebesparing och komfort.
Spec:
XC70 D4 Summum BE Pro
Automat
Driver alert med adaptiv farthållare
Klimatpaket med tidur
Solid Vit
Takspoiler
Soft Beige Läder
Sommardäck på Valder 17"
Vinterdäck på Cecino 16" Friktion
Ovanstående innebär i praktiken en massa lullull (som Christer Glenning skulle ha uttryckt det), och i mina ögon att bilen är välsmetad med utrustning:
Adaptiv farthållare
Driver alert (med att pling-plong)
Parkeringshjälp fram/bak
El-uppvärmd ratt
Keyless
El-förarstol
Navigation
Taklucka
Läderklädsel
Jag kan vara tveksam till följande:
Ljust läder - lite rädd för att det ska vara svårt att hålla rent.
Driver alert (gå ju att stänga av)
Jag har inte kört D4 VEA, däremot gamla D4 2,4 och D4 2,0, och de var ju trevliga. Fast den nya 8-stegade har ju fått bra kritik och D4 VEA lär ju i alla fall på pappret vara lite snålare än de gamla, eller?
Vad gäller den gamla bilen, så har jag trivts bra med den. Jag var redan från början tveksam till sportchassiet och kan säga att jag fått mina fördomar besannade. Bilen är stötig, även fast jag bytt bort 18"-sporthjulen mot lite mer sobra 17".
Att bilen var sänkt var inte något som jag tänkte på vid köp, men som jag har tänkt på många gånger därefter. Det ska bli så skönt med +8,5 cm markfrigång.
Jag är omringad av idel bilointresserade människor, så jag ville bara dela min glädje med någon.
Tack för att ni finns, med allt ert kunnande och alla bra frågor och svar!
XC60 T6 Recharge -21
Tidigare:
XC40 D4 AWD Auto, Intro Edition -18
XC70 II D4 Auto, Summum -15
V70 II 2,5FT Auto, R-Design -11
S60 2,4/140 Man, Classic -08
Tidigare:
XC40 D4 AWD Auto, Intro Edition -18
XC70 II D4 Auto, Summum -15
V70 II 2,5FT Auto, R-Design -11
S60 2,4/140 Man, Classic -08
.... snart är det vinter och halt ute