Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 232Divers
hej igen igår bytte jag termostate i bil men problemen är inte löst....

när jag kör lansdväg eller i stan så får jag enligt mätaren inte upp arbetstempen.. men när jag sedan låter motorn gå i tomgång så kommer den enligt mätaren upp i arbetstemp men då märker man att motorn går riktigt varm...och kylfläkten går inte ens igång under den tiden bilen är igång eller när jag kör med den... kan det vara att det är temgivaren i motorn som spökar eller????
av blomman
Byt Givaren,Troligen den som är dålig,koll vid termostat huset är det väldigt ärgigt där så byt den.Är inte svårt alls,kostar ca 400-500 på rejmes.
av klykan
Har införskaffat en 850 2,5s -96 med automat som gått 11400 mil nu. Märkat att den enligt tempmätaren inte riktigt går upp till arb.temp. Är det samma som du upplevde?

Hur löste det sig i så fall, tacksam för all hjälp!

Klykan
av Kena
Låter som att kylfläkten inte går igång, fartvinden kyler när du kör. Kolla så den funkar.
Användarvisningsbild
av #27
klykan skrev:Har införskaffat en 850 2,5s -96 med automat som gått 11400 mil nu. Märkat att den enligt tempmätaren inte riktigt går upp till arb.temp. Är det samma som du upplevde?

Hur löste det sig i så fall, tacksam för all hjälp!

Klykan
Du har troligt viss fel på en termostat..
av christer.d
byt termostat så var det på min v70 på tomgång steg den vid körning sjönk den
ett nytt termostat.
av klykan
Tack för de snabba svaren!

Jag provar nog med att byta termostaten på bilen, inte så kostsamt!
Återkommer med resultat...

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]

Kamremsbyte V70N

Var det inte någon här som hade ett spr[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29

Näe det ska inte kunna hända. Nu var det[…]