Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spelkvist
Godkväll forumet, tänkte att jag skulle dela med mig av min erfarenhet av min nya s60 r-design som jag hämtade ut den 22/10-14, till er som ev kommer att köpa/beställa en bil med crystal vit metallic, har problem med min med färgskiftningar mellan plast o karossen, ser ut som jag själv skulle ha lackat fronten o baken på bilen, ser förskräckligt ut! har läst om andra på forumet med samma problem. tycker inte detta ska förekomma på nya bilar idag då de har så mycket bättre grejer än förr!

meddelade detta till min säljare, och han skrev att det blir tyvärr så, precis som han visste om att man kan se färgskiftningar i vissa ljus, speciellt när det är mulet ute (såg inte detta i bilhallen) ännu värre blir de på röda bilar i detta ljus svarade han! han skrev också att det ev inte kommer bli bra med omlackering, men ja tvivlar på att det blir bra även om de byter ut plasten på bilen, kommer mer eller mindre bli samma som idag.

Jaha? kan inte säljarna berätta detta för kunderna när man beställer en bil att det ev kan bli färgskiftningar på crystal vit met, för det är ändå 11tkr det kostar att få den färgen, riktigt dåligt för en bil som ligger på 370tkr

har iallfall meddelat detta till säljmarknads chefen och dom skall ta o kolla på detta och göra en färganalys!

känns inge bra att de ska ev lackera om o dola med en spritt ny bil som gått endast 70mil o är 1 mån gammal!

Läs gärna igenom detta innan du/ni köper en crystal vit metallic, så det inte kommer som en överraskning!

Länkar en bild också, är detta okej ?

Bild
av Droopy
Inte bara crystal vit det blir nyansskillnader på mellan plast och plåt, det förekommer på massor av bilfabrikat idag. gå en vända i en bilhall och kolla, så ser du att var och varannan har det. Dok så är det såklart inet kul på en ny bil, men jag tror tyvär du får leva med det.
av Fiskarpojk
Har man inga garantier som skyddar en som köpare i sådana här fall? Vad säger konsumentköplagen till exempel? Har du varit i kontakt med Volvo själva? De måste ju ha något att säga, det kan ju inte vara så att de inte vill ha nöjda kunder som köper deras topline modeller... Tips är att ringa till Volvo och se vad de tycker... lycka till

// http://godmatintenyttig.se
Senast redigerad av 1 Fiskarpojk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
Nu är detta troligen inte hela sanningen, men just den vita metallicen är överj*vlig på att skifta nyans. Jag har sett prov lackade samtidigt se ganska olika ut beroende på formen på provet, en platt plåt och en rundad yta ser olika ut trots att dom lackats med samma spruta vid samma tillfälle..

/Thomas
Användarvisningsbild
av mobe
Hade aldrig godkänt det där, kan man inte få lika färg på de olika delarna ska man inte sälja det alternativet.

Tykcer det där se ut som olika färger.
av spelkvist
Bilen är nu inbokad på skadebesiktning och färganalys tisdag den 9/12! så får vi se vart det bär iväg efter de, enligt konsumentverket som jag pratat med har jag all rätt att få det fixat , vilket är självklart tycker jag! , alt häva köpet efter 2 försök att fixa detta om resultatet inte blir bra.
Låter ju skönt!

Hoppas det löser sig smidigt så man slipper blanda in andra myndigheter.

//Linus
av agb007
Hujedamig det såg inte bra kan bli lurad av vinklar odyl men bättre än så ska gå!
Användarvisningsbild
av sony
Det bästa med den lacken är att den är dyrast vid inköp :twisted: när man köper nybil
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]