Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kite
Jag tycker ocean race fälgarna, portunus, är riktigt snygga så skulle inte byta bort dem. De är ju dessutom unika för ocean race så roligare att ha dem.
Nu är det ju vinterdäckstider, borde inte Volvo kunna leverera bilen med vinterdäcken på med en kortare leveranstid nu och så kan man få sommarfälgarna levererade så fort de är klara ?
av erikaeger
s6025t skrev:
erikaeger skrev:Hej,

Beställt en Volvo V60 D4 AWD AUT Ocean Race BE.
Fick idag bilen tillagd på Min Volvo, och det var inga roliga siffror att se...

Säljaren har pratat om februari, men följande står för tillfället:
6833 bilar för i kön - 21 Veckor till leverans (Beräknad till V.17).

Även hört från en annan säljare här i Göteborg att det är extremt långa ledtider på just Ocean Race-bilarna för att efterfrågan blivit högre än förväntat och att en detalj som OCR-fälgarna inte hinner produceras i rätt tid, vet inte om detta stämmer dock!

Känns som att man lagt en beställning på typ en Bentley eller nått sjukt exklusivt! =P
Det stämmer med fälgarna enl. säljaren jag pratade med erbjuds 20 tums Avior inscription för 4900kr till XC60 ocean race med kortare lev.tid till V60 finns sleipner black chrome 18tum för 0kr med kortare lev.tid. Fälgarna är även tillagt på bygg din bil på Volvos hemsida när man bygger en Ocean race
Okej, då är det inte bara jag som hört detta då...mycket märkligt som någon mer skrev här att Volvo inte kan vara något sånär lösningsorienterade och istället då leverera bilen i februari (som är lev.tid utan OCR/fälgproblemet) med vinterdäck och sedan göra en efterleverans av sommarhjulen.

Alternativt öka produktionen av sommarhjulen, eller konstaterar man bara att det finns lite att tillgå och nöjer sig med det?
Användarvisningsbild
av leiwi
erikaeger skrev:
s6025t skrev:
erikaeger skrev:Hej,

Även hört från en annan säljare här i Göteborg att det är extremt långa ledtider på just Ocean Race-bilarna för att efterfrågan blivit högre än förväntat och att en detalj som OCR-fälgarna inte hinner produceras i rätt tid, vet inte om detta stämmer dock!

Känns som att man lagt en beställning på typ en Bentley eller nått sjukt exklusivt! =P
Det stämmer med fälgarna enl. säljaren jag pratade med erbjuds 20 tums Avior inscription för 4900kr till XC60 ocean race med kortare lev.tid till V60 finns sleipner black chrome 18tum för 0kr med kortare lev.tid. Fälgarna är även tillagt på bygg din bil på Volvos hemsida när man bygger en Ocean race
Okej, då är det inte bara jag som hört detta då...mycket märkligt som någon mer skrev här att Volvo inte kan vara något sånär lösningsorienterade och istället då leverera bilen i februari (som är lev.tid utan OCR/fälgproblemet) med vinterdäck och sedan göra en efterleverans av sommarhjulen.

Alternativt öka produktionen av sommarhjulen, eller konstaterar man bara att det finns lite att tillgå och nöjer sig med det?

Ja nu är det ju så att några vinterhjul inte finns i fabrikerna, dessa monteras av åf vid leverans av bilen, och att transportera bilen utan hjul låtersig ju inte göras :D ,dessutom är det ju ett förhållande få som beställer vinterdäck om det inte är kanpanj på detta
av Rudolfs
leiwi skrev:
erikaeger skrev:
s6025t skrev:

Ja nu är det ju så att några vinterhjul inte finns i fabrikerna, dessa monteras av åf vid leverans av bilen, och att transportera bilen utan hjul låtersig ju inte göras :D ,dessutom är det ju ett förhållande få som beställer vinterdäck om det inte är kanpanj på detta

Ja 12900:- för 16" alu med dubbdäck är ju hutlöst!
av Rudolfs
Min bil står som levererad nu ^^
av erikaeger
leiwi skrev:
erikaeger skrev:
s6025t skrev:Hej,

Nu har jag ändrat min order, säljaren valde Sleipner 18" istället, så vi får se om det blir nån ändrad lev.tid!
av erikaeger
Är det någon här ute som har erfarenhet kring att ändra en lagd order?
Det är jag är ute efter är att få reda på hur lång tid det tog innan det ändrades på "Min Volvo" från det att ni gjorde ändringen på bilen/tillvalen...

Gärna om nån ändrat fälgvalet till Ocean Race och fått en kortare leveranstid - hur lång tid tog det innan det ändrades på "Min Volvo"?
av Rudolfs
2 dagar ungefär tog det
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag skulle då aldrig byta bort OCR fälgarna samt tänk också på att OCR är betydligt mer ovanlig som modell än summon :)

Jag har väntat 10 veckor och har 3 kvar, dvs totalt 13v för min OCR. Hur lång väntetid fick ni som nu skall byta?
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 203

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]