Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Beställde en XC60 nu, och levereras till min handlare i slutet på januari. Nu plockar jag inte ut den innan i början på mars eftersom vi är på semester, men leveranstiden känns ändå ganska ok.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
volvobrasse skrev:Är det någon här som överhuvudtaget kommit till något av de andra stegen? Alla verkar hoppa från steg 1 till färdig?
nope
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Om man räknar antal klick som jag gjort på min volvo-sidan sedan starten jag fick inloggningen, så har förmodligen sajten lika många klick statistiskt som Aftonbladet just nu. :) Jag är säker på att jag hjälpt till :)
av s6025t
erikaeger skrev:Hej,

Beställt en Volvo V60 D4 AWD AUT Ocean Race BE.
Fick idag bilen tillagd på Min Volvo, och det var inga roliga siffror att se...

Säljaren har pratat om februari, men följande står för tillfället:
6833 bilar för i kön - 21 Veckor till leverans (Beräknad till V.17).

Även hört från en annan säljare här i Göteborg att det är extremt långa ledtider på just Ocean Race-bilarna för att efterfrågan blivit högre än förväntat och att en detalj som OCR-fälgarna inte hinner produceras i rätt tid, vet inte om detta stämmer dock!

Känns som att man lagt en beställning på typ en Bentley eller nått sjukt exklusivt! =P
Det stämmer med fälgarna enl. säljaren jag pratade med erbjuds 20 tums Avior inscription för 4900kr till XC60 ocean race med kortare lev.tid till V60 finns sleipner black chrome 18tum för 0kr med kortare lev.tid. Fälgarna är även tillagt på bygg din bil på Volvos hemsida när man bygger en Ocean race
av TheRooster
Intressant, jag beställde en XV60 D4 AWD ORC i torsdags och enl. minvolvo.se så är beräknad lev. V. 16 :( .
Ska helt klart kolla upp om byte av fälgar kan snabba upp leveranstiden.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Frågan är om det ger ngt för mig som ändå bara har 3,5 v kvar till leverans av min OCR samt den står i prodläge 1 nu, dvs börjat tillverkats.
av Ronne
volvobrasse skrev:Är det någon här som överhuvudtaget kommit till något av de andra stegen? Alla verkar hoppa från steg 1 till färdig?
Min bil har varit på monteringssteget sen ifredags i alla fall. :-)-)
Bilagor
IMG_0872.PNG
IMG_0872.PNG (433.01 KiB) Visad 351 gånger
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ronne skrev:
Min bil har varit på monteringssteget sen ifredags i alla fall. :-)-)
Aha! Första gången jag ser detta! Dom flesta verkar hoppa från steg 1 direkt till klar;)?
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 203

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]

Tänkte mest på att det var något […]