...

Moderator: Moderatorer

Jag beställde några från Ebay så får vi se.. Blir det inte trångt med luckan? Går den att trycka igen för dig utan problem?
Har sett sådan koppling med piggyback innan, mycket intressant, men vad heter det på svenska?

Förutom att koppla in sig på bakrutetorkaren, finns det fler lämpliga man kan nalla ström från?
Det är inga problem med luckan för mig, det finns plats där bakom. Men det beror ju helt på från bil till bil.

Jag har förresten själv också en brodithållare i bilen men den är faktiskt ansluten till cigguttaget med kabeln dragen snyggt i diverse inredningsskarvar. Kanske borde ta och koppla den bakom instrumentbrädan också, måste ju se till så jag lever som jag lär ;)

Mitt cigguttag är alltid igång och det är därför jag tog från bakrutetorkaren... enligt tips från brittiskt skodaforum. Det är dåligt med svenskspråkiga forum för Skoda. Delvis också därför jag hänger kvar här fast jag inte haft nån Volvo på två år :)
Perc: Hur kom det sig att du inte körde sugproppsfäste för kameran? Känns spontant som det mest smidiga men du kanske har någon tanke kring din lösning.
grillchips skrev:Perc: Hur kom det sig att du inte körde sugproppsfäste för kameran? Känns spontant som det mest smidiga men du kanske har någon tanke kring din lösning.
Jag fick inget sugproppsfäste med min nuvarande Transcend-kamera, det är ett extra tillbehör. Det som ingick var den där klistermodellen som syns på min bild. Sugproppen från G1W-kameran (samma som trådskaparen har i bakrutan) passade iofs Transcenden, men kvalitén på gummit var skräp och efter bara ett par veckor ville den inte hållas fast längre.

Det är ju sån där knottrig "toning" där jag har kameran placerad (se bild) men sugproppen formade sig efter ytan, iallafall första gången. När den väl ramlade bort en gång fick jag den aldrig att hållas fast ordentligt längre. Skulle säkert funkat bättre på ren glasyta men det funkar inte i min bil.
Ny video uppe!
Flera klipp blev jag lite tveksam i efterhand om jag skulle ha tutat.. När jag kollar på det känns det som att jag var lite grinig när jag körde.. Men dom klippen fick följa med dom också.. Så ni har nått att klaga på. ;)
En riktigt "close call" är med också.. Fick bromsa hårt!

[youtube]33v-e7zqhao[/youtube]
http://youtu.be/33v-e7zqhao
Det här med att taxibilen började bromsa in i vänsterfilen när han/hon såg polisbilen med blåljus på vid vägkanten - detta är nästan farligare dvs just att nyfikenheten tar över all fokus och inte på själva körningen.

Kom ihåg i somras när jag körde över Tranebergsbron mot Bromma och det hade varit en mindre incident i mötande körbana in mot stan. Tror ni det flöt på ut mot Bromma? Nej, nej, nej, nästan varenda bilist skulle lätta på gasen/bromsa ner och titta....
Tror han bara fegade och trodde att polisen skulle avbryta allt han höll på med för att haffa honom för att köra 15-20km/h för fort.. suck.
:roll:
Cykelpassager (nya namnet på gamla cykelöverfarter) är ju lite luriga. Svårt att se på håll om det finns eller inte i mörker. Men en bilist

Citat trafikförordningen:
En förare som närmar sig en obevakad cykelpassage ska anpassa hastigheten så att det inte uppstår fara för cyklande och mopedförare som är ute på cykelpassagen.

Jag anser ju att cyklisten är ute innan du kommer fram. Dock ser det ut som att det inte är med någon cykelpassage där. Varför finns ingen tydlighet där vad gäller skyltar? Är det för att det inte är någon cykelpassage som du tutar eller tycker du att hen skulle stannat för dig?
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 356

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt