Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av OkeK
Tjenare!

Min 940 Turbo har sedan en tid börjat misstända grovt vid kraftig acceleration. Jag ser inget "mönster" när misständningarna kommer, förutom att det är när jag gasar på då, händer oftast på andra/tredje växeln. Det händer alltså oavsett om motorn är varm eller kall.
Jag har trimchip från kl och sportluftfilter, samt att den laddar 0.8/0.9.
Har letat som fan efter problemet, bytt alla tänddelar förutom tändspole.

Om någon har något förslag på vad det kan vara vore jag grymt tacksam!!

Mvh Jonatan
av maxn51
Jo men som sagt borde inte vara soppa tillförseln eftersom den går rent tills den stannar och inte blöddrar innan den stannar men går han om du stänger av soppa pumpen och kör på startgas? Då ska den starta men se till att inte köra mer än nån kort sekund på gas då den smörjer jäkligt dåligt
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du sportluftfiltret skruvat direkt på LMM? Man skall ha et rör emellan filtret och LMM som är dubbelt så långt som rörets diameter. Om det sitter direkt på LMM kan LMM ta skada.

Mvh GK
av OkeK
maxn51 skrev:Jo men som sagt borde inte vara soppa tillförseln eftersom den går rent tills den stannar och inte blöddrar innan den stannar men går han om du stänger av soppa pumpen och kör på startgas? Då ska den starta men se till att inte köra mer än nån kort sekund på gas då den smörjer jäkligt dåligt
Har inte den blekaste om vad du pratar om, den stannar aldrig, det är i farten det sker! :)
av OkeK
gnestakalle skrev:Har du sportluftfiltret skruvat direkt på LMM? Man skall ha et rör emellan filtret och LMM som är dubbelt så långt som rörets diameter. Om det sitter direkt på LMM kan LMM ta skada.

Mvh GK
åhfan, det hade jag inte en aning om, får fixa detta under dagen, men jag antar att själva röret inte är anledningen till att det skulle rycka? isåfall om lmm redan krånglar? :)
Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]